Jeden z nejpopulárnější plně elektrický vozů na světě si i ve své druhé generaci zachovává svůj osobitý design. V souvislosti se zahájením výroby v Evropě se však Nissan Leaf, jenž v minulosti získal několik ocenění, dočkal celé řady konstrukčních vylepšení. Zásluhou množství změn na podvozku má automobil živější odezvu než dřívější verze a na jedno nabití zdolá delší vzdálenost. Některé z úprav jsou motivovány snahou snížit spotřebu vozu, jiné mají zlepšit jeho využitelnost v praxi, další celkový dojem a spokojenost zákazníků. Konečný výsledek je však zcela nepochybně velmi přesvědčivým argumentem ve prospěch tohoto plně elektrického modelu.
Základ druhé generace modelu Leaf tvoří speciální platforma pro elektromobil s rozvorem 2700 mm, délkou 4445 mm, šířkou 1967 mm a výškou 1550 mm. Přední části automobilu dominují téměř vertikálně posazené světlomety, které pomáhají směrovat proud vzduchu tak, aby byl pohyb vozu maximálně plynulý a nehlučný. Na zadní části upoutají především úzká, mírně zakřivená vertikální světla a samozřejmě také absence výfuku. Zkosená linie střechy přechází v rozměrný spoiler a dokonale aerodynamický tvar dotváří rovná podlaha. Podvozek byl upraven tak, aby Leaf obstál v Evropě, tedy na méně kvalitních silnicích, kde se v průměru jezdí vyšší rychlostí. Výsledkem je vůz, který je opravdu radost řídit a jenž navíc poskytuje maximální pohodlí i při jízdě na povrchu snížené kvality.
K nejvýraznějším změnám v interiéru vozu patří úprava sedadel. Přední sedadla nyní poskytují lepší oporu a díky jejich novému tvaru se zvětšil prostor pro nohy cestujících na zadních místech. Profil sedadla řidiče a spolujezdce byl totiž upraven tak, aby si cestující na zadních sedadlech mohli nohy zasunout až pod ně. U současného modelu Leaf je k dispozici praktičtější tmavší varianta interiéru, která se lépe hodí do podmínek, jaké v Evropě panují v zimě. K dalším změnám v kokpitu vozu patří nová parkovací brzda ovládaná nožním pedálem. Ve středové konzole, kde dříve býval elektrický spínač parkovací brzdy, vznikl další úložný prostor, kam lze odložit kupříkladu telefon nebo klíče. Zákazníci si podle průzkumů přáli, aby mohli určit teplotu, na kterou se má vzduch ve voze před cestou zahřát nebo ochladit. Systém jim proto nově nabízí i tuto praktickou funkci.
Synchronní elektromotor s rychlou odezvou má i nadále výkon 80 kW (109 k) a točivý moment 254 Nm, ale může se chlubit množstvím nových prvků, díky nimž je nyní ještě ekologičtější i úspornější. Pohonný agregát má o 5 % nižší setrvačnost, a tudíž vyšší celkovou účinnost. Motor stále napájí osmačtyřiceti článková kompaktní lithium-iontová baterie, která je upevněna pod kabinou, aby měl vůz co nejníže položené těžiště. Maximální rychlost Nissanu Leaf je 144 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11,5 s. Oficiální dojezd podle evropského certifikačního cyklu NEDC se díky zlepšení aerodynamických vlastností automobilu, snížení jeho hmotnosti a dalším technickým změnám zvýšil na 199 km nebo na 250 km. Větší praktičnost vozu slibuje také volitelná 6,6 kW palubní nabíječka, s níž je možné využívat jak 32 ampérové veřejné dobíjecí stanice, tak domácí dobíjecí stanice.
Struktura karoserie Nissanu Leaf má velkou pevnost, posádku obklopuje zesílená střední část vozu a přední i zadní deformační zóny jsou schopny absorbovat velké množství nárazové energie. Model Leaf je standardně vybaven kompletní sadou bezpečnostních prvků. Má přední, boční i postranní airbagy, ale také systém ABS, EBD a funkci asistenta nouzového brzdění. Nechybí ani systém elektronické stabilizace podvozku (ESP). Nissan Leaf získal ihned po uvedení na trh všech pět hvězdiček v hodnocení Euro NCAP a stal se prvním stoprocentně elektrickým vozidlem, jež za bezpečnost dostalo nejvyšší známku.