Nissan 370Z, představený v Evropě poprvé na ženevském autosalonu 2009, je charakterizován především inovovanou verzí motoru VQ V6, nyní s výkonem zvýšeným na 328 koní. K přenosu výkonu využívá šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňovou automatickou převodovku s řazením pádly pod volantem. Díky kratšímu rozvoru a celkové délce je model 370Z svižnější, kromě toho je také o několik kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Byl zdokonalen komfort, kvalita i propracování interiéru, avšak jedinečně jízdní vlastnosti tohoto modelu zůstaly zachovány.
Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin jsou umístěna v okrajích karoserie, což zajišťuje sportovnímu automobilu poměrně dlouhý rozvor (2550 mm) a široký rozchod kol. Výborná ovladatelnost vyplývá ze samotné konstrukce vozu a celá řada zdařilých karosářských prvků dotváří velmi působivý a dynamický vzhled modelu 370Z. Třistasedmdesátka nabízí autentické chování sportovního automobilu, vyšší výkon, zlepšené ovládání, kompaktnější rozměry a v neposlední řadě dbá i na co nejnižší hmotnost. Nissan 370Z je 4265 mm dlouhý, 1845 mm široký a 1325 mm vysoký.
O tom, že třistasedmdesátka jednoznačně patří do kategorie sportovních automobilů, každého přesvědčí pohled do kabiny - interiér v ničem nezaostává za očekáváním. Má nádech sportovního luxusu, který tvoří vyvážený celek s exteriérem vozu. Kokpit 370Z je sice určen pro dvě osoby - chybí zadní místa - a je znatelně orientován na řidiče. Kvalita interiéru vzrostla, přibylo i pár odkládacích míst, ale také hlubší zavazadlový prostor. Sedadla jsou posazena velmi nízko a nacházejí se prakticky přesně uprostřed vozu, což zajišťuje optimální rozložení hmotnosti. Z předchozího modelu zůstalo uspořádání kabiny se třemi přístroji natočenými přímo k řidiči uprostřed palubní desky a sportovní geny prozradí i přístrojová kaplička, která má na otáčkoměru červený pás u čísla 7500. Motor se startuje a zhasíná tlačítkem.
Sportovní kupé japonské automobilky pohání čtyřiadvaceti ventilový zážehový šestiválec o objemu 3696 kubických centimetrů, pohánějící zadní kola Nissanu 370Z, s maximálním výkonem 328 koní (241 kW) a vynikajícím točivým momentem s hodnotou 363 Nm. Dokáže vyvinout nejvyšší rychlost 250 kilometrů v hodině s tím, že pouhých pět celých a tři desetin sekundy postačí k tomu, aby dosáhl z nulové na sto kilometrovou rychlost v jedné hodině (automat 5,6 s). O přenos síly od motoru k zadnímu diferenciálu se stará lehký hnací hřídel z uhlíkových vláken. Použitím lehkých slitin pro blok motoru a hlavy válců se snížila jeho celková hmotnost. Tato úprava se výrazně podepsala na spotřebě paliva stejně jako na výkonu, zatímco kompaktní rozměry pohonného agregátu zjednodušují jeho uložení pod kapotou a přispívají k lepšímu rozložení hmotnosti na podvozku.
V návaznosti na sportovní ladění automobilu klade Nissan velký důraz na aktivní i pasivní bezpečnost. Vzhledem k tomu je třistasedmdesátka již ve svém standardním provedení vybavena, například protiblokovacím systém brzd ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD s brzdovým asistentem, systémem kontroly trakce (TCS), systémem dynamické kontroly (VDC), na všech kolech kotoučovými brzdami a posilovačem řízení s proměnlivým účinkem. V základní výbavě nechybí tříbodové bezpečnostní pásy, šest airbagů, bezpečnostní sloupek volantu nebo aktivní opěrky hlavy.