Yeti má pětidveřovou karoserií s výklopnými pátými dveřmi a je kompaktním SUV pro každodenní jízdy městem i na výpravy do lehčího terénu. Zatímco přední část vozu působí robustním dojmem a evokuje zábavu i radost z jízdy, zadní část poukazuje na praktické využití díky dostatku místa pro posádku na zadních sedadlech. Yeti přímo vyzívá k cestám za dobrodružstvím a je na ně připraven i díky různým prvkům bohaté výbavy. Například vyšší světlou výškou, ochrannými lištami na dveřích nebo výše umístěnými světly. Výraznou masku chladiče lemují nově ztvárněné světlomety, které mohou být osazeny LED technikou pro denní svícení. Spodní polovině přídě dominuje široký nasávací otvor zakončený decentním spoilerem, ale i mlhovky, které mají hranatý tvar. Parkování může být snadné a bezpečné zároveň také díky zadní parkovací kameře (Optical Parking Assistant) umístěné v madle pátých dveří.
Bi-xenonové světlomety s natáčením vynikají vysokou svítivostí a navíc dokážou lépe osvětlit právě projížděnou zatáčku. Automatické sklápění zpětných zrcátek představuje to, že po zaparkování v městských ulicích, těsnějších garážích nebo na plně obsazených parkovištích jsou zrcátka chráněna před poškozením. Panoramatické střešní okno automobilu disponuje elektrickým ovládáním a skládá se ze dvou částí. Přední část je výklopná a posuvná směrem vzad, takže umožňuje vytvořit nad předními sedadly velký otevřený prostor. Zadní část je pevně zabudovaná ve střeše. Tónovaná skla s nižší světelnou a tepelnou propustností, z nichž jsou zhotoveny obě části, pomáhají navodit optimální klima. Paket pro špatné cesty poskytuje ochranu před mechanickým poškozením a vnikem nečistot do motorového prostoru, ale také výrazně zvyšuje průjezdnost lehkým terénem díky specifickým pružinám i tlumičům.
Elektronicky řízená dvouzónová klimatizace Climatronic se samočinně stará o udržování nastavené teploty uvnitř vozu. Systém VarioFlex modelu Yeti s trojicí samostatných zadních sedadel představuje unikátní řešení, které zajišťuje automobilu jedinečnou variabilitu uspořádání interiéru. Krajní sedadla lze posouvat podélně i napříč a u všech sedadel můžete nastavovat sklon opěradla nebo je zcela sklopit vpřed. Po vyjmutí sedadel máte maximální přepravní kapacitu vozu. Yeti umožňuje jeho majitelům rovněž používat vůz bez klíče. To znamená nejen otevřít nebo zavřít dveře, ale i nastartovat nebo vypnout motor pomocí tlačítka start/stop, které je umístěno na sloupku řízení. Vyhřívané čelní sklo ocení především řidiči, kteří v zimním období často parkují pod širým nebem. Vnitřní část modelu Yeti je vybavena množstvím úschovných prostor a různých odkládacích schránek.
Benzínové čtyřválce reprezentují například motory 1.2 TSI/77 kW, 1.2 TSI/77 kW AP (automat), 1.4 TSI/90 kW Green tec, 1.4 TSI/90 kW AP (automat) a 1.8 TSI/112 kW 4x4 AP (automat). Z naftových motorů jsou k dispozici například 1.6 TDI CR DPF/77 kW GreenLine, 1.6 TDI CR DPF/77 kW AP (automat) Green tec, 2.0 TDI CR DPF/81 kW, 2.0 TDI CR DPF/81 kW 4x4, 2.0 TDI CR DPF/103 kW Green tec, 2.0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 AP (automat) a 2.0 TDI CR DPF/125 kW 4x4 AP (automat). Podle pohonných agregátů jsou pro vozy Yeti v nabídce mechanické pěti a šestistupňové převodovky nebo automatické šesti a sedmistupňové převodovky DSG. Motory Yeti 4x4 jsou dodávány výhradně se spojkou Haldex, která řídí připojení zadní nápravy v závislosti na jízdní situaci.
K jistotě za volantem modelu Yeti přispívá až devět airbagů a tuhá konstrukce karoserie, která je základem bezpečnosti při všech typech nehod. Použitím velice pevných materiálů je dosaženo vysoké míry odolnosti skeletu. Jde především o oblast prostoru pro posádku, kde jsou povoleny pouze minimální deformace karoserie. Přední a zadní část vozu zabezpečuje maximální pohlcení energie při nárazu. Speciální uložení motoru zabraňuje jeho proniknutí do prostoru pro cestující. V případě velkých nárazů se motor posune pod prostor posádky, kde nikoho neohrožuje. Konstrukce sloupku řízení omezuje posunutí volantu proti řidiči v případě čelního nárazu a umístění pedálů zajišťuje, že se při nárazu zasunou, čímž se snižuje riziko poranění nohou řidiče. Elektronické systémy pro zajištění stability jízdy (ABS, MSR, HBA, EBV, ESBS, ASR, ESC, EDS, AFM, a DSR) zlepšují ovládání vozidla v extrémních situacích.