Bude Nissan „List“ nahoře nebo...
31.05.2018 Autor: Tommü Design
dole bez? Odpověď zní ano, ale nahoře a pouze jeden exemplář, který byl postaven v rámci oslavy 100.000 prodaných elektromobilů Leaf na domácím trhu země vycházejícího slunce. Jedinečný automobil se jmenuje jednoduše - Nissan Leaf Open Car. Od druhé generace tohoto vozu očekává japonská automobilka mnoho vzhledem k tomu, že předešlé elektrické auto bylo průkopníkem elektromobilů a dařilo se mu i v prodejích. Ale: „Čo bolo, to bolo. Terazky som až druhý,“...
Stává se tak na začátku letošního roku, kdy nový Nissan Leaf ztrácí svoji pomyslnou korunu a poráží ho „jakýsi“ BAIC EC, vůz s elektrickým pohonem od automobilky Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC). Pro většinu z nás neznámý, ale v čínském vozovém parku o žádnou raritu samozřejmě nejde. Společnost JATO Dynamics spočítala, že BAIC EC má za první dva měsíce letošního roku z globálního pohledu na svém kontě 15.132 prodaných kusů, tedy o uvěřitelných 329 procent více než před rokem. Díky takovému skoku hravě překonal Nissan Leaf. Ten si sice meziročně polepšil o 34 procent, ale výsledných 10.881 registrovaných jednotek na čínský elektromobil zdaleka nestačilo.
Nissan Leaf Open Car byl představen v Tokiu za přítomnosti místních „špiček“, od začátku ale bylo jasné, že půjde pouze o jednorázovou akci bez šance na život. Tedy alespoň ne v takové podobě, protože mu chybí jeden důležitý detail - stahovací střecha. Společnost Nissan Motor nesdělila, zda byla karoserie automobilu vyztužena, nebo jestli se v útrobách otevřeného modelu Leaf nacházejí ochranné „vystřelovací“ oblouky. Ty ovšem vzhledem k tomu, že jde pouze o marketingový tah, ani nejsou potřeba. Koupili byste si ho? Rozhodně ne! Protože prachy, které chce zastoupení Nissanu v Česku za „normální“ Leaf jsou mírně řečeno - nehorázné. A to Nissan ČR nedávno zdražil nový model elektromobilu druhé generace ve všech verzích s odůvodněním, že „prý“ je o něj velký zájem. Ale jinak je Leaf Open Car docela pohledný...