Nissan Juke Race Line: Nová...
23.05.2018 Autor: Tommü Design
edice Crossoveru společnosti Nissan Sales Central & Eastern Europe (NSCEE), která zahrnuje Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko má - jak je u tohoto sdružení obvyklé - čistě vizuální charakter. K „Závodní lince“ jí může přirovnat jen naprostý podivín, protože se v žádném případě ani tak netváří. Společnost NSCEE ráda prodeje svých Crossoverů podporuje různými speciálními edicemi, které se mají odlišit jak specifickými designovými prvky, tak i zvýhodněnou kombinací standardní výbavy. Model Juke si tak nyní můžete koupit nejen v provedení „šitém na míru českým zákazníkům“, tedy Czech Line, ale nově také jako Race Line.
Nová linie z velké části tvoří alternativu k nejvyšší výbavě Tekna a je k dispozici s dvojicí zážehových přeplňovaných jednotek. Benzínový motor 1.2 DIG-T s přímým vstřikováním o zdvihovém objemu 1197 kubických centimetrů má výkon 115 koní (85 kW) a je spojen s manuální převodovkou. Zážehový pohonný agregát 1.6 DIG-T se sekvenčním vysokotlakým přímým vstřikováním o objemu 1618 kubických centimetrů má výkon 190 koní (140 kW) a spolupracuje s automatickou převodovkou. Ve slabší verzi stojí Race Line 527.230 Kč, v silnější 667.330 českých korun. V obou případech ale NSCEE nabízí slevu ve výši 89.700 Kč a bodejť by ne, když jejich základní ceny povýšil. Kromě viditelných červených detailů na náraznících, prazích, spoileru, kruhových rámečcích čelních světlometů, krytech zpětných zrcátek či 18“ discích se liší také zdvojenou čarou na bocích, která kontrastuje s černým, bílým nebo šedým lakem karoserie. Modely Race Line nabízejí ve standardu například automatickou klimatizaci, vrcholné podávání informací zábavnou formou včetně navigace, konektivitu se smartphony, šest reproduktorů či zadní parkovací kameru.
To všechno už tady ovšem v podstatě bylo, až na zdvojenou čarou na bocích modelů, což je opravdová bomba! Jen je s podivem, že společnost Nissan Sales Central & Eastern Europe nepřidala alespoň o jeden pruh navíc! Vše totiž připomíná případ, kdy zákazník přišel do obchodu a ptá se prodavače: „Proč má to logo Adidas šest pruhů?“ Ale prodávající se nenechá vyvést z míry a odpoví: „Čím víc pruh, tím víc Adidas!“ Vítězem stylistického závodu se tedy stává - nehledě k pruhům - Nissan Juke ve verzích Race Line...