On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Šéf PSA kritizuje elektromobilitu
 
20.04.2018 Autor: Tommü Design

O elektromobilech se většinou mluví v jediných souvislostech - produkují nulové emise, a proto jsou budoucností - ale pravda je poněkud jiná. O jejich „špinavých tajemstvích“ teď promluvil i člověk, který za ně „kope či kopal”. Carlos Tavares, výkonný ředitel koncernu PSA, se rozpovídal o elektromobilech a v podstatě je nechal před námi stát jen v nedbalkách... Na jednu stranu nejsme žádní pitomci a víme, co pod tímto negližé je, ale na straně druhé jestli pan Tavares netouží jen po daleko větším osobním zviditelnění...

Nakonec nynější šéf skupiny Peugeot Société Anonyme (PSA) kdysi nepřímo prohlásil, že by klidně vystřídal Carlose Ghosna - v té době výkonného ředitele aliance Renault-Nissan - a šel! Akorát od válu. O něco později tvrdil: „Bylo by mi ctí vést firmu jako je General Motor,“ a taky šel! Jen ne do Ameriky! Dříve jeden z největších zastánců elektromobilů teď vede „frantíky“ a jak to momentálně vypadá, mění image. Carlos Tavares ostatně již před časem naznačoval, že výrazný tlak na elektrifikaci ze strany politiků není dobrý a sázka na jednu kartu je riskantní. „Docela by mě zajímalo, zda se někdo dívá na věc v širších souvislostech,“ říká Tavares. „Do úvahy je třeba vzít daleko více faktorů, nejen prodej elektrifikovaných vozů. Mluvím tu o výrobě baterií i jejich recyklaci, jaké materiály jsou na ně použity a jakých technik je užíváno k jejich těžbě, či co to vše znamená v oblasti daní, vlastnictví, infrastruktury a tak dále,“ vyjmenoval šéf PSA oblasti, o kterých se nemluví, ač by mělo. Ale neskončil jen u toho. Jako jeden z mála tak vysoce postavených manažerů automobilek otevřeně řekl, že nelze mluvit o bezemisním provozu, pokud energie je získávána spalováním fosilních paliv. Dle jeho názoru proto - nikdo nemá kompletně ucelený přístup. Problémem prý je, že pokud dojde v rámci celého řetězce jen k drobnému selhání, pak se přechod na elektromobily obrátí nejen proti jejich tvůrcům a zastáncům, ale „Proti všem“.

Pro příklad nemusíme „chodit daleko“ vzhledem k tomu, že takové případy známe z husitského revolučního hnutí, jenž se šířilo jako lavina a bralo sebou vše... Průběh tohoto období je dostatečně známý, přesto jej každá historická škola hodnotí po svém. Ale protože takových škol je mnoho, je více i těchto hodnocení. Nicméně asi k nejlepším a nejroztomilejším patří to, které vyslovil vlastenec Karel Havlíček Borovský: „Nač byly husitské rvačky? Rozhodnout se jimi mělo, zda se má jíst Boží tělo s omáčkou či bez omáčky...“.

Mohlo by se zdát, že Tavares kompletně otočil, skutečnost je ovšem trochu jiná. Šéf PSA má i nadále pro elektromobily slabost, to ale neznamená, že je chce vidět na silnicích za každou cenu. Selhání vidí na straně politiků, kteří o elektrifikaci rádi hovoří a nutí ji automobilkám i zákazníkům rozličnými nařízeními a omezeními, pro její rozvoj ale sami nedělají prakticky nic. Politici se ani nejsou schopni zasadit o vybudování nových dobíjecích stanic, přitom hrozí miliardovými pokutami za nedodržení emisních limitů. „Tyto pokuty by měly být odvislé od schopnosti státu nabídnout alespoň minimální množství dobíjecích stanic, aby si lidé byli ochotni kupovat elektromobily. To ostatní - jako je například cena nebo dojezd - záleží už na nás,“ říká pan Tavares.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.