Není Carlos jako Carlos aneb...
12.04.2018 Autor: Tommü Design
automobilky Peugeot, Citroën, DS a Opel se společně připravují na masivní produkci elektrifikovaných aut. Není žádným tajemstvím, že se skupina Peugeot Société Anonyme (PSA) do elektrifikace své sestavy zrovna dvakrát nežene. Jenže konkurence nespí a francouzský koncern ví, že by mu mohl snadno ujet vlak i s vlečkou stejně, jako nejmenované japonské automobilce, která sázela především na hybridy. Jak tedy hodlají značky Peugeot, Citroën, DS a Opel držet krok se svými oponenty?
Pomoci má zcela nová strategie pro elektrická vozidla, kterou PSA odhaluje v oficiálním prohlášení. Pod taktovkou skupiny prý do roku 2025 vznikne hned čtyřicet elektrifikovaných modelů s hybridní technologií. Generální ředitel skupiny Carlos Tavares přitom ještě na loňském autosalonu ve Frankfurtu jasně uvedl, že se PSA do tvorby elektrických aut nehrne. „Máme-li v Evropě ministry, kteří chtějí zakázat spalovací motory, musíme se přizpůsobit a budeme se muset změnit. Ale pokud elektrifikace není do budoucna zisková, máme všichni problém,“ uvedl na frankfurtském výstavišti. Ono vůbec vyjadřování Carlose Tavarese patří mezi jeho „velmi silné“ stránky...
Mezi významné „prohry“ Carlose Ghosna - v té době šéfa aliance Renault-Nissan - patřilo před necelými pěti lety i to, že od Renaultu odešel muž číslo dvě Carlos Tavares (provozní ředitel). Pan Tavares si „pustil pusu na špacír“ a v záchvatu otevřenosti 14. srpna 2013 řekl. „Každý, kdo je zapálený pro automobilový průmysl, dojde k závěru, že přišla doba, kdy má energii a chuť být číslem jedna.“ Tím je ovšem u Renaultu pan Ghosn, který byl v té době jen o čtyři roky starší. V devětapadesáti letech vrcholoví manažeři u vesel automobilek rozhodně nemyslí na odpočinek. „Mé zkušenosti by byly dobré pro kteroukoliv automobilku," řekl si o nabídky C. Tavares. „Proč ne třeba GM? Bylo by mi ctí vést firmu jako je General Motor,“ dodal a šel! Akorát ne do Ameriky!