On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Každý den se elektromobilům...
 
08.04.2018 Autor: Tommü Design

zkrátí dojezd o dvaadvacet metrů, každý rok zhruba o osm kilometrů a „výjimkou“ jsou jen vozy automobilky Tesla. Toto tvrzení se naším vyznavačům elektrických aut nebude určitě líbit, ale těch stejně moc není. Přesněji řečeno těch, jenž vlastní cenově velmi drahý, a co se týká dojezdu velmi slabý automobil. Na jedné straně historicky ne příliš starého bojového valu rozkročmo stojí příznivci elektromobility, kteří opěvují levný, bezúdržbový a ekologický provoz těchto vozů. Zpoza hradby vykukují jejich odpůrci, kteří předkládají důkazy o neekologičnosti a hrdě mávají benzínovým praporem...

Existuje několik faktorů, které zatím výraznějšímu rozmachu elektromobilů brání. Prvním z nich je neefektivní výroba. Produkce akumulátorů pro skladování energie totiž stále není levnou záležitostí a navíc je velmi energeticky náročná. Například výroba baterie pro Nissan Leaf zatíží životní prostředí až šesti tunami oxidu uhličitého. Zhruba stejné množství má na svědomí také produkce samotného automobilu. V konečném důsledku tak výroba aut na elektřinu zatíží životní prostřední až o 50 procent více, než v případě vozidla na konvenční pohon. Další emise má na svědomí samozřejmě také výroba elektrické energie potřebné pro následný provoz vozidla...

Ale zpět k oběma znesvářeným stranám. Teď tomu druhému táboru navíc přibyl další argument a nutno říct, že ne zrovna nepodstatný. Má podobu nejnovějších průzkumů stárnutí baterií. Vlastníci vozů na elektrický pohon svůj nákup často opodstatňují tím, že provoz takového auta je v podstatě bezúdržbový. Žádné výměny filtrů, olejů, vstřikovačů... Údajně jen jezdíte a nic neřešíte. Námitky o poklesu kapacity akumulátorů a tím snižování dojezdu i tržní ceny ojetého auta obvykle odpálkují slovy: „Žádný pokles nemáte šanci poznat, všechno funguje, jak má a s tou cenou. Každé auto ji ztrácí.“ Ovšem nejnovější průzkumy tvrdí něco docela jiného! Během prvních pěti let provozu elektromobilů klesá kapacita baterií v průměru o dvacet procent. Vezmeme-li v potaz, že drtivá většina takových aut nabízí reálný dojezd sotva 200 km, přichází každý rok vlastník zhruba o 8 km a za první „pětiletku“ mu zbude jen 160 km - v zimě pak ještě méně. Každý den se tak zkrátí dojezd o 22 metrů.

O poznání lépe než konvenční elektromobily zavedených výrobců, jako jsou například Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf nebo BMW i3, fungují akumulátorové sady americké Tesly. Ve veřejně dostupných údajích není problém narazit na čtyři roky staré Modely S P85 s nájezdem kolem čtvrt milionu kilometrů, jejichž kapacity poklesly jen o 7 až 10 procent. To je skvělý výsledek, protože dojezd plně nabité Tesly se i tak pohybuje kolem 360 kilometrů, o čemž si může dosavadní konkurence „nechat stále jen zdát.“ Elon Musk se nechal slyšet, že jejich baterie byly dokonce testovány na vzdálenost 800.000 kilometrů a i tehdy - údajně - jejich kapacita stále přesahovala 80 procent. V každém případě se ovšem některé výroky šéfa automobilky Tesla dají shrnout slovy: „Věřte, nevěřte.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.