Dnešní automobilní průmysl...
17.03.2018 Autor: Tommü Design
jede po dvou kolejích. „Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil v předvečer zahájení ženevského autosalonu Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Svět automobilů prochází největšími změnami v historii, takže i takové výroky zaznívají od kapitánů výrobců vozů. Letošní 88. ročník Geneva International Motor Show naplno ukazuje „dvoukolejnost“ dnešního automobilového průmyslu. Na jedné straně jsou vize budoucnosti robotických vozidlech bez řidičů a spřádání plánů o elektromobilně, ale na té druhé jsou auta, ta klasická čtyřkolová s volantem, spalovacím nebo klidně i naftovým motorem, která lidé opravdu kupují.
Létající auto s cenovkou 300 tisíc EUR je v Ženevě opravdu hlavně bizarnost pro pobavení publika, ale právě kvůli tomu - se mimo jiného - na autosalony jezdí. Těch „normálních“ aut je letos ve městě, které leží na jihozápadě Švýcarska při jižním břehu ženevského jezera, velmi málo. Na výpočet opravdových novinek mířící na silnice vám letos stačí prsty pravé a levé ruky. Vedle německá automobilky Opel chybí i prémiová odnož Citroënu DS a nedorazily ani značky Mini, Infiniti, Cadillac nebo Chevrolet. Starý kontinent je sice stále prestižní trh, ale už dávno není nejdůležitější. V Ženevě se první den vždy předhánějí kapitáni světového automobilního průmyslu ve velkých prohlášeních. Letos jich bylo o poznání méně a hlavní hvězdou se stal - s největší pravděpodobností - právě Matthias Müller. Carlos Ghosn, předseda a výkonný ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, přetahující se s koncernem Volkswagen o titul největšího výrobce osobních a lehkých užitkových vozů světa, nedorazil vůbec.
O to víc místa je teď na koncepty a nejsmělejší plány na elektromobilitu. Mnoho automobilek - mimo jiné společnost Nissan Motor, Renault, Mitsubishi nebo Subaru - tak do Ženevy nepřivezlo žádnou novinku mířící na silnice, ale do konceptů zhmotněné futuristické představy svých designérů. Osmaosmdesátý ročník Geneva International Motor Show tedy představuje celou plejádu reálných vozů, elektromobilů, Plugin hybridů a elektrických vizí, ale i naději pro „dříve narozené“ motory.