Většina lidi v Česku - pokud na něj má finanční prostředky - vybírá své nové auto podle vzhledu a „Díky Bohu“ za zdravou konkurenci, se kterou k nám konečně dorazila i společnost Nissan Motor. Její nedávno nový facelift Micry, který se rychle předělával na ještě novější kvůli neúspěšnosti exteriéru, hodně ztratil - oproti čtvrté generaci - ze své přitažlivosti. Vždyť stará Micra byla hodnocena nejen odborníky, ale i širokou veřejností jako auto, za jejímž „Designem se obrátí - skoro každý“. Poslední facelift, který dal tomuto malému modelu Nissanu čelní partie jako velkému vozu, se zdá být, řečeno ústy klasika „Poněkud nešťastným...“. Ale, lehko se kritizuje a hůř provádí...
Oproti nové modernizaci Micry se podařilo druhé generaci Nissanu Note vtisknout něco navíc. Už to není jen malé MPV, ale „pořádný“ hatchback, který vám vykouzlí úsměv na tváři, což leckterý jiný a „lepší“ vůz nedokáže. Zahřeje spotřebou, výkonem i velkým prostorem a potěší designem. Nový Note působí kultivovanějším a vyhlazeným dojmem, jeho linie přímo vybízejí alespoň k tomu, aby jste usedli za volant.
Jak to designéři společnosti Nissan Motor dokázali? Prostě jej posadili na novou platformu CMF (Common Module Family), díky níž zhubl o několik desítek kilogramů a rozměry se příliš nezměnily, což podtrhuje i stejně velký rozvor. No, není to ideální auto pro normální zákazníky v Česku? Na rozdíl od Micry, která byla „Ušita horkou jehlou“ jen proto, aby se globálně zalíbila, ale namísto toho spadla - do šedi davu!