Nissan a Geneva International...
13.03.2018 Autor: Tommü Design
Motor Show 2018. Novinářskými dny, jenž proběhly 6. a 7.3 začal 88. ročník ženevského autosalonu, který patří k nejprestižnějším na světě. Účastní se ho celkem 180 vystavovatelů a na jeho návštěvníky - pro veřejnost je otevřen od 8. do 18. března - tradičně čeká řada evropských i světových premiér. V žádném případě se nepočítá s takovou spoustou „trháků“ jako v letech minulých vzhledem k tomu, že na automobilky čeká zpřísnění emisních norem v rámci Evropské unie. Dokladem toho jsou expozice jednotlivých výrobců, stejně jako hojné debaty o tom, kam vlastně automobilový průmysl směřuje a jak daleko je k době, kdy se auta budou řídit sama. Vývojáři pracují tvrdě, technologie postupují vpřed opravdu rychle a vozidla jsou stále více samostatná...
Klíčovým tématem v místě vymezeném společnosti Nissan Motor na letošním ženevském autosalonu je urychlení elektrifikace. Pozornost se soustředila na světovou premiéru plně elektrického závodního vozu pro sérii závodů ABB FIA Formule E, jehož vizuální podoba zde byla představena vůbec poprvé. Svůj debut na městském okruhu si tento vůz odbude při zahájení sezóny 2018/2019 ke konci tohoto roku. Představil se i nový, plně elektrický a bezemisní Nissan Leaf. Technologie, které na starém kontinentu poprvé spatřily světlo světa právě v tomto modelu, se nyní rozšiřují do celé nabídky osobních automobilů a lehkých užitkových vozů společnosti Nissan Motor. Například ProPilot bude od tohoto měsíce k dispozici v nejlépe prodávaném Crossoveru v Evropě Nissanu Qashqai a baterie o kapacitě 40 kWh je využívána v dodávce e-NV200, jíž zvyšuje dojezd o zhruba šedesát procent bez dopadu na užitečnou nosnost. Japonská firma rovněž poukázala na to, že vize Nissan Intelligent Mobility překonává vlastní vozidlo a rozrůstá se do podoby integrovaného elektrického ekosystému. Bylo oznámeno nové strategické partnerství mezi společností Nissan Motor a energetickým koncernem E.ON. V rámci této spolupráce budou oba podniky zkoumat příležitosti v oblasti pilotních aktivit a komerčních nabídek týkajících se služeb V2G (Vehicle-to-Grid) - generování obnovitelné energie, řešení pro její ukládání, ale také integrace do sítě pro vlastníky elektromobilů Nissan.
Výhled do budoucnosti představuje koncept Nissan IMx Kuro, který je - až na drobné změny - „oprášenou“ studií elektrického Crossoveru IMx, jenž se představila poprvé na autosalonu v Tokiu v říjnu 2017. Kuro je japonský výraz pro černou barvu, která je významným prvkem konceptu. Mezi vylepšení vozu IMx Kuro patří integrace průkopnické technologie společnosti Nissan B2V (Brain-to-Vehicle), jenž interpretuje signály z mozku řidiče a usnadňuje mu řízení. Takže - suma sumárum. Kdyby společnost Nissan Motor neměla připraven elektrický závodní vůz pro pátou sezónu šampionátu ABB FIA Formule E, nebo nevystavila již dávno představenou „novinku“ Leaf a nedisponovala staro-novým konceptem IMx, tak v podstatě nemá evropským zájemcům, co ukázat! I když pro tuto japonskou automobilku jsou mnohem důležitější úplně jiné autosalony, mohla se aspoň blýsknout lepšími „produktovými specialisty“.