Crossovery a SUV jsou hlavním...
02.03.2018 Autor: Tommü Design
trumfem v globálním prodeji společnosti Nissan Motor. Automobily, jejíž karoserie kombinují prvky typické pro různé třídy a sportovně užitková vozidla. Jejich počet vloni u této japonské značky vzrostl bezmála na 230.000 jednotek. K tomuto úspěchu přispěly - zcela nový malý Crossover Kicks, kompaktní vozy Rogue, X-Trail a Qashqai, vylepšené velké SUV Armada i „luxusní“ Crossover Infiniti QX30. Modelu Kicks pomohlo za první kompletní rok jeho prodeji hlavně Mexiko, Latinská Amerika a Čína. Po celém světě se jej prodalo téměř 109.000 kusů. Tento malý vůz, kombinují prvky karoserie typické pro různé třídy, bude letos uveden na trh USA i Kanady a očekává se, že dále posílí tempo růstu prodeje Crossoverů značky Nissan.
„Zvýšení celosvětového objemu prodeje našich Crossoverů a SUV v roce 2017 významně přispělo k růstu společnosti Nissan,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan. „Vloni jsme zvýšili prodej těchto vozů a v roce 2018 očekáváme, že toto tempo dále poroste s tím, jak rozšíříme dostupnost modelu Kicks na trh USA a Kanady, uvedeme na globální trh nový luxusní Crossover střední velikosti Infiniti QX50 a zahájíme prodej vozu Datsun Cross v Indonésii.“ V každém případě to přejme nejen panu Schillacimu, ale hlavně Nissanu. Mám ovšem dojem, že šlápnutí do znovuzrození Datsunu „je trochu cítit“...
Společnost Nissan Motor odvedla v minulém roce spoustu dobré práce nejen v oblasti sportovně užitkových vozidel, ale i v segmentu Crossoverů, ovšem bude to mít tento rok, a v letech následujících čím dál tím těžší.