Všem autosalonům zvoní hrana...
26.02.2018 Autor: Tommü Design
hlavně kvůli financím a není divu. Taková výstava vozů stojí automobilky opravdu velké peníze. Hodně dají za stánek, nemalou sumu spolkne i pronájem projekční techniky, umělců nebo hostesek. Poměrně dost finančních prostředků se vydá i za přítomnost klíčových zaměstnanců na výstavním stánku - hlavně při pořádání novinářských dnů. A zisk? Ten je většinou jen minimální! V záplavě novinek skončí leckterá zajímavost jen - řečeno novinářskou hantýrkou: „Jako poznámka pod čarou.“
Že věhlasné evropské autosalony mají problém s odhlašováním automobilek, víme už dlouho. Ženevská výstava aut, jako ta nejdůležitější na starém kontinentu, zatím odolávala ale... Už i na 88. ročníku švýcarské přehlídky, který startuje za pár dnů, budou některé značky chybět. Vedle dvou výrobců koncernu PSA (Opel a DS - prémiová odnož Citroënu) se na výstavišti Palexpo nepředstaví ani Mini, Infiniti, Cadillac nebo Chevrolet. Místo nich se pořadatelům povedlo nalákat několik menších výrobců či firem z oblasti automobilových technologií. Mezi nimi například automobilku Polestar, která se loni oddělila od Volva nebo britskou společnost Pal-V. Ta posledně jmenovaná vyrábí létající automobily skoro se dá říct pod heslem: „Stop zácpám“ - myšleno pochopitelně automobilovým. Celkem se ve Švýcarsku ukáže na 106 tisících metrech čtverečních 180 vystavovatelů. To je stejný počet jako loni.
Návštěvníci loňského autosalonu ve Frankfurtu museli být při pohledu na výstaviště nemile překvapeni. Místo kompletní nabídky nových automobilů se jim dostalo notně prořídlého seznamu vystavovatelů. Marně by v něm kdokoliv hledal například společnost Nissan Motor, Mitsubishi, Volvo nebo skladbu automobilek koncernu Fiat Chrysler. S odlivem automobilek se musel potýkat také detroitský autosalon. V tomto roce tam chyběly například Mazda, Porsche nebo Jaguar Land Rover. Jestli se vrátí příští rok, není jisté, naopak téměř určitě bude chybět Mercedes, který přitom letos v Detroitu uspořádal pompézní světovou premiéru nové generace třídy „G“. Autosalony byly navrženy mimo jiného proto, aby zákazníci mohli v průběhu jednoho dne porovnat ceny u jednotlivých výrobců, ale taková strategie již není moderní. Vždy ovšem existuje nové auto čekající na představení, a je jen otázkou - jak se to udělá bez autosalonu...