Zákazníci, úřady a Volkswagen
24.02.2018 Autor: Tommü Design
Podvody s testováním emisí a spotřebou paliva, které odstartovala v září 2015 automobilka Volkswagen, jenž spustila aféru Dieselgate začaly od té doby růst jako - „Houby po dešti“. Německý výrobce aut se přiznal k podvodům s testy, společnost Nissan Motor byla podezřelá s použití zařízení pro obcházení emisních testů, Mitsubishi doplatila na skandál kolem manipulací s údaji o spotřebě pohonných hmot a k manipulaci s daty, ohledně paliva se přiznal i další výrobce ze země vycházejícího slunce - tentokrát Suzuki.
Když se dostala na světlo světa kauza Dieselgate, mnoho lidí v první chvíli nad skandálem mávlo rukou. Dotýkat se totiž měl pouze amerického kontinentu a zhruba půl milionu aut. Nicméně záhy bylo zjištěno, že Volkswagen podvodným softwarem osadil na jedenáct milionů vozů po celém světě. Rázem z toho byl největší škraloup ve firemní historii, jenž měl být navíc dle nemalé části odborného i laického publika tím posledním. Koncernu VW se zkrátka prorokovala zkáza - rozprodej dceřiných firem, jejich převzetí konkurenty nebo cokoli takového... Tyto spekulace ještě přiživily americké úřady, jenž se oháněly několikasetmiliardovými pokutami, které mohly být likvidační i pro entitu takové velikosti, jakou Volkswagen Group je. Nicméně jelikož koncern zaměstnává hodně velikou řadu lidí také ve Spojených státech amerických, z původního hrozivého „kousance pitbula“ nakonec zbyly jen menší „kousance gaučového pinče“. Přestože i poté, či vlastně lze říct i po čem, byla zmiňována ztráta reputace u zákazníků i úřadů, Volkswagen nakonec vše ustál. Nejde však pouze o to, že VW nezkrachoval, automobilka dokonce ani nesestoupila z nebeských výšin. Předloni totiž dosáhla na absolutní trůn, v rámci loňského roku se pak s rekordními prodeji v kapse o korunu pere s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Co ale stojí za tím, že si Volkswagen Group nesáhl ani na pomyslné dno?
Důvodů bude jistě více, ale jednu z jasných odpovědí dává společnost WARC, která se zabývá analýzou reklamních kampaní. Jako taková pak vydává index Gunn 100, ve kterém jmenuje ty nejkreativnější inzerenty. A jak asi již tušíte, koncern VW právě v indexu Gunn 100 zaválel měrou vrchovatou. Jak je tedy jasné, Volkswagen umí svou kreativitou „oblbovat” nejen úřady, ale také zákazníky. A nesporně i díky tomu vyklouzl z klepet následků Dieselgate s grácií nejen jedné, ale hned třech...