On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Test udávaného a reálného...
 
17.02.2018 Autor: Tommü Design

dojezdu elektromobilů. Na start tohoto testu elektrických aut se jich postavilo celkem osm, ale do cíle, jenž byl vzdálen 143 km, dorazilo jen pět! Prostě jasný obraz toho, proč dnes lidé nechtějí elektromobil! Za prvé - velmi malý dojezd a za druhé - hodně velká cena. Ve velmi netradičním testu se sešla osmička vozů na elektrický pohon - tři malé, čtyři kompaktní a jedna dodávka. Víme, že většina takových vozů umí jet kultivovaně a tiše. Také není žádným tajemstvím, že ve srovnání s konvenčně poháněnými auty jsou stále podstatně dražší a mají spoustu nezodpovězených otázek kolem baterií. A pak je tu samozřejmě stále diskutovaný dojezd v reálných podmínkách.

Testovací trasa se skládala ze 43 kilometrů dlouhého úseku dálnice s maximální rychlostí 130 km/h, ale dopravní omezení několikrát přinutilo řidiče snížit rychlost na 80 či 100 km/h. Následoval 18 km dlouhý průjezd městem a dalších 82 km tvořených tradičními okreskami nebo úseky s rychlostí omezenou na 70 km/h. Celková délka i se strašidelnou cestou temným lesem (tady byste s vybitým elektromobilem fakt nechtěli skončit...) činila již zmíněných 143 kilometrů. Venkovní teplota měla pět stupňů, topení bylo nastaveno na 21 stupňů, přičemž klimatizace zůstala zapnuta. Umožňoval-li vůz vyhřívání sedaček, při testování bylo zapnuté maximálně dvacet minut na nejnižší stupeň. Baterie byly samozřejmě dobity do plna, a aby posádce při testu nebyla zima, ještě s kabelem v zásuvce jsme předehřáli interiér. Podmínky to nejsou jednoduché, ale považte, že podle certifikovaného dojezdu na jedno nabití by je měly zvládnout všechny elektrické vozy. Některé dokonce tam i zpět. Vždyť i auto s nejmenším avizovaným dojezdem má s plnými bateriemi urazit 160 kilometrů. Naopak papírově nejsilnějším článkem výběru byl Opel Ampera-e s dojezdem až 520 km v ideálních podmínkách. Realita je ale docela jiná…

Vybrané údaje testovaných elektromobilů (pořadí / značka a model / kapacita baterie / udávaný dojezd / dojezd při testu / spotřeba pří testu / maximální rychlost):
1.) Opel Ampera-e / 60 kWh / 520 km / 273 km / 22 kWh na 100 km / 150 km) ... 2.) Renault Zoe / 41 kWh / 400 km / 244 km / 16,8 kWh na 100 km / 135 km) ... 3.) Volkswagen e-Golf / 35,8 kWh / 300 km / 208 km / 17,2 kWh na 100 km / 150 km) ... 4.) Hyundai Ioniq Electric / 28 kWh / 280 km / 192 km / 14,6 kWh na 100 km / 165 km) ... 5.) Kia Soul EV / 30 kWh / 250 km / 167 km / 18 kWh na 100 km / 145 km) ... 6.) Nissan e-NV200 Evalia / 24 kWh / 170 km / 101 km / 23,8 kWh na 100 km / 123 km) ... 7.) Smart ForTwo ED / 17,6 kWh / 160 km / 84 km / 21 kWh na 100 km / 130 km) ... 8.) Volkswagen e-up! / 18,7 kWh / 160 km / 79 km / 23,7 kWh na 100 km / 130 km).

Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd (podle NEDC) je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. V tomto případě nejvíc lhal Opel a nejméně Nissan. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to hodně mrzet...




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.