Silnější verze Nissanu Leaf se...
23.01.2018 Autor: Tommü Design
má jmenovat E-Plus, bude mít větší výkon, delší dojezd a první zákazníci si ho mohou pořídit až v příštím roce, tedy ne letos, jak se původně předpokládalo. O tom, že elektromobil společnosti Nissan Motor přijede k zákazníkům ve dvou verzích, se mluvilo již při uvedení jeho nové generace. Pomalu se nám celá mozaika začíná skládat díky uniklé prezentaci japonské automobilky. Aktuální verze modelu Leaf pro rok 2018 ujede podle New European Driving Cycle (NEDC) 378 kilometrů. V USA si ovšem na dojezd posvítili a testovací cyklus americké vládní organizace Enviromental Protection Agency (EPA) ukazuje 241 kilometrů, na které se můžete klidně spolehnout.
Se 40 kWh baterií určitě nebude problém - při troše snažení - atakovat třistakilometrovou hranici. Na dnešní poměry se jedná o docela dobré hodnoty, ale: „Nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe.“ Nissan s modelem Leaf rozhodně nechce nechat nic náhodě a v roce 2019 plánuje uvést vylepšenou verzi E-Plus, jejíž přidaná hodnota bude patrná na všech frontách. Vůz dostane nový elektromotor s výkonem 215 koní, zatímco ten stávající má o 65 koní méně. Nemalá dávka výkonu se projeví na zrychlení, které spadne z 8,5 na 6,5 vteřiny. Novou baterii bude možné dobíjet výkonem cca 100 kW, zatímco ta současná verze zvládne pouze klasickou 50 kW rychlonabíječku. Nejdůležitější však bude dojezd, který díky 24 kWh nárůstu baterie pořádně poskočí směrem nahoru. Pro E-Plus se počítá s reálným dojezdem (EPA) 362 kilometrů, což už je opravdu slušná dávka. Náš evropský cyklus (NEDC) bude pravděpodobně vykazovat hodnotu něco málo přes 550 kilometrů. K lepšímu dojezdu navíc u modelu E-Plus úplně poprvé přibude systém tepelného řízení, který jej dokáže zejména v zimním období podstatně prodloužit.
Je jasné, že důvodů pro pořízení verze E-Plus je dost, ale to by v tom byl čert, aby celá věc neměla i nějaký ten háček. Tím největším je samozřejmě cena. Nemalé vylepšení výkonu, nabíjení a dojezdu si v Severní Americe podle všeho cení na více než šest tisíc USD. V Česku základ nového modelu Leaf druhé generace bude stát 850 tisíc Kč, po přepočtení příplatku za verzi E-Plus na české koruny a přidání daně se dostáváme zhruba k jednomu milionu českých korun. A to jsme ještě nezapočítaly příplatky výbavy na přání...