Společnost Nissan Motor předvedla letos v Ženevě svůj nejnovější sportovní koncept BladeGlider, který vychází ze studie Zeod RC (Zero Emission On Demand Racing Car). Tento poslední počin japonského výrobce aut vyvrací stereotypní představy o sportovních vozech z hlediska výkonu, ovladatelnosti, brzdění i rozložení hmotnosti. Nissan BladeGlider se vyznačuje úzkým rozchodem předních kol, který je mnohem menší než rozchod vzadu, takže při pohledu shora působí vůz dojmem šípovitého křídla. Téměř ideální rozložení hmotnosti tohoto konceptu se notnou měrou podepsalo na rychlém i efektivním startu z klidu a jeho intenzivní akceleraci. Další výhodou předvedeného vozu s úzkou přídí je nízká hmotnost, ale především jízdní vlastnosti.
Když Nissan vloni v Tokiu představil studii BladeGlider, šokoval s ní hned dvakrát. Ne, elektrickým systém pohonu, který dneska již nikoho nepřekvapí, ale koncepcí auta s trojúhelníkovým půdorysem ano. Mnohem „jistější“ je příchod sériového kupé Nissan IDx, než zmíněného karbonového konceptu BladeGlider. Oba automobily, alespoň podle předpokladů výrobce, se mají zaměřit především na mladou populaci. Je ovšem otázkou, zda mladí budou schopni zaplatit kompletně karbonové auto s malými, ale výkonnými (tj. drahými) elektromotory v kolech zvláště tehdy, když o automobily pomalu ztrácejí zájem. Nicméně to vše ukáže až čas.