Dubai International Motor Show
04.01.2018 Autor: Tommü Design
V Dubaji se na konci minulého roku konal autosalon, který hostil přibližně stovku nejrůznějších značek. Kromě osobních automobilů a lehkých dodávek se zde představily i upravená auta, motorky nebo čtyřkolky. Dubai International Motor Show je důležitá pro evropské automobilky, které produkují luxusní a sportovní vozy, jenž se ve Spojených arabských emirátech tradičně dobře prodávají. Na dubajské výstavě bylo i hodně asijských výrobců, kteří často upravují své modely pro zdejší trh.
Dubaj byla vždy velkým odbytištěm luxusních vozů. Navzdory tomu, že se země dostala do krize, byl o autosalon mezi šejky velký zájem. Jejich láska k rychlosti a luxusu je prostě neutuchající. I minulý rok se proto snažily automobilky utrhnout něco z jejich kont a předháněli se v tom, která nabídne ještě exkluzivnější nebo unikátnější edici svého vozu. Na výstavě tak byly k vidění například stánky společnosti Nissan Motor i její luxusní divize Infiniti, ale rovněž automobilek Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Maserati, Rolls-Royce, McLaren či Mercedes-Benz. Nechyběl ani Mini Cooper, Opel, Peugeot nebo třeba Volkswagen. Česká Škoda ani španělský Seat do Dubaje nepřijely. Japonský výrobce aut mimo jiné představil i svůj nový elektromobil druhé generace Nissan Leaf nebo BladeGlider, funkční prototyp elektrického vozu s vysokou výkonností a revolučním designem sportovního automobilu.
Na dubajské mezinárodní motoristické šou byl vystaven i „pozlacený“ sportovní Nissan R35 GT-R, který vypadá jako japonský samuraj ve zlatém brnění. Tato kreace je dílem špičkového automobilového úpravce ze země vycházejícího slunce, společnosti Kuhl Racing, a i když byla stvořena již v předminulém roce, nemá zatím kupce. O automobil, který stojí více než jeden milion USD a je jediným exemplářem na světě, se zajímala celá řada šejků, ale výsledek jejich zájmu je - alespoň prozatím - nulový. Asi začínají šetřit i ve Spojených arabských emirátech vzhledem k tomu, že nafta už pomalu, ale jistě přestává být tím „správným ořechovým“ artiklem...