Přichází nová doba? Host...
16.12.2017 Autor: Tommü Design
vyhazuje vrchního? Nikoli! Renault kupuje podíl v knižním nakladatelství. Budou se zase číst knížky? Je pravdou, že u nás v poslední době čtou hlavně skalní čtenáři. Ale rád bych se mýlil. To, že výrobci aut investují do výpočetních a technologických firem, je normální. Ale proč automobilka ze země galského kohouta koupila cca 40 % podíl ve firmě, která vydává ekonomické magazíny, vědecké i historické časopisy a knihy? Odpověď je nasnadě: „Protože se jednou budeme v autě nudit.“ Francouzský výrobce vozů již dnes myslí na zadní kolečka i vzhledem k tomu, že za pár let přijde Carsharing (sdílení aut), který ubere automobilkám produkci.
Budoucnost, kdy na řízení vozu nebudeme muset ani sáhnout, se nezadržitelně blíží. Přední světové automobilky intenzivně pracují na autonomních vozidlech. Nejinak je tomu i v alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, která je k výsledku už hodně blízko. Například elektromobil Nissan Leaf nové generace už nabídne určitý stupeň nezávislého řízení. A až vše propukne naplno, co pak budeme dělat v autech? Nudit se, dívat z okna nebo jen tak chytat lelky? Ne - lidé se budou chtít bavit! Potřebují nejen přístup k internetu, aby mohli žít dál ve své sociální síti, ale budou chtít i odpočívat a vzdělávat se. A tak Renault koupil čtyřicetiprocentní podíl ve vydavatelství Challenges Magazine.
Ale to samozřejmě není jediný důvod. Stejně jako se mluví o autonomních autech, na pořadu dne bude i Carsharing. Lidé za deset či patnáct let nebudou mít potřebu vlastnit auta, protože bude nevýhodné ho vlastnit. Vysoká cena, špatné možnosti parkování a omezené vjezdy do měst už nyní dávají vzniknout takovým firmám, kde si lidé auto půjčí prostě na tu chvíli, kdy ho potřebují. A to samozřejmě ukrojí prodeje automobilkám, protože už nebude zapotřebí tolik aut. Je tedy nutné hledat možnosti zisku někde jinde. Tak, jako jsme dnes masírováni reklamou na každém kroku, jednou nám bude reklama velmi intenzivně předkládána i v autě a třeba přiznat, že vydavatelský dům je na tohle samozřejmě nejlepší expert. A jak to bude v Česku? Určitě to k nám přijde, ale jak kdysi řekl Jan Werich: „Každá doba má róbu a ta róba má vlečku. Když ta doba přejde, róba je už pryč, ale vlečka ještě dobíhá.“