Třetí generace modelu Nissan X-Trail byla představena již vloni v září - na autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy se ovšem - alespoň z dlouhé tiskové zprávy automobilky nedalo nic vyčíst o motorech. Tuto informaci si společnost Nissan Motor nechala až na právě probíhající ženevský autosalon. Není se však čemu divit vzhledem k tomu, že nový X-Trail se má k evropským zákazníkům dostat teprve letos v červenci. Novinka využije modulární platformu CMF - bude tedy vlastně větším sourozencem nového modelu Qashqai a nepřímo nahradí sedmimístný Qashqai+2.
Poslední model Nissanu X-Trail má být jasným svědkem éry „zmenšování“. První generace využívala turbodiesel o objemu 2.2 litru (100 kW, 310 Nm) a ta odcházející má pod kapotou dvoulitr se 110 kW/150 k (320 Nm) nebo 127 kW/173 k (360 Nm). Novinka opět ubere na objemu a vsadí na pohonný agregát 1.6 dCi, který má dosahovat 96 kW/320 Nm. Hlavní důvod je zřejmý - snížit spotřebu a emise oxidu uhličitého. Nový X-Trail má dosáhnout hodnotu kombinované spotřeby cca 4,9 l/100 km a v provedení 4x4 pak 5,3 l/100 km. Automobilka nabídne také možnost pohonu předních kol s bezestupňovou převodovkou XTronic, kde rovněž slibuje střídmé nároky na palivo - v homologačním měření vyjádřené číslem 5,2 l/100 km. V roce 2015 se paleta motorů rozšíří o benzinový 1.6 DIG-T.
Nový X-Trail bude - podobně jako jiné Nissany - dostupný ve výbavové verzi Visia, Acenta a Tekna. Již v základu má mít například klimatizaci, šest airbagů, litá kola, LED světla pro denní svícení, 5“ displej, tempomat nebo asistenta rozjezdu do kopce. Řízení usnadní a posádku pomáhá chránit sada bezpečnostních systémů Nissan Safety Shield i vylepšený navigační systém Nissan Connect.