Nissan, L.A., Hvězdné války a...
05.12.2017 Autor: Tommü Design
Poslední z Jediů. Společnost Nissan Motor na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles představila zvláštní koncepty aut, které se inspirují, nebo jsou spíš inspirovány příchodem posledního dílu Star Wars s podtitulem - Last Jedi. Není to poprvé, co tento japonský výrobce spojuje svoje auta se světem Hvězdných válek. Na autosalonu v Los Angeles to však rozjíždí ve velkém a ukazuje rovnou šest vozů, které jsou nejen vědeckofantastické, ale v rámci automobilky mají sloužit jako reklama na její výrobky.
V celosvětové reklamě určitě ano, ale v Česku? Snad jen na Nissan Qashqai, ovšem ten se u nás prodává, alespoň zatím: „Jako koule z praku!“ O něco hůř je to už s modely Juke, X-Trail a raději ani neuvádět do výčtu nový model Nissanu Micra a další vozy. Pokud by české zastoupení Nissanu nemělo k dispozici „křížence“, tak to může rovnou zabalit a přidat se k naší „armádě nezaměstnaných.“ Ale k věci. Každému z upravených aut se dostalo speciální péče, která zahrnovala částečně přepracovanou karoserii, stylové podsvícení i upravený interiér. Ve výsledku pak vozy připomínají masku Kylo Rena nebo stíhače Tie-Fighter a X-Fighter.
Upraven byl například sedan Altima (určený pro Ameriku), jehož vzhled Tie Fighteru dotváří sada „křídel“ na bocích, polepy, speciální kola a také imitace blasterů, které vydávají zvuky. Altimu doplňuje trojice modelů Maxima, z nichž jeden je inspirován stříbrnou maskou Kylo Rena, druhý připomíná jeho stíhačku a třetí odkazuje na stroj kapitánky Phasma. Bohaté zastoupení zde má i Nissan Rogue, v Evropě známý pod názvem X-Trail, který sdílí název s minulou epizodou Star Wars. Jeden se prezentuje jako X-Wing Fighter pilotovaný Poe Dameronem, z jehož střechy dokonce vykukuje i dron BB-8. Další model, Rogue Sport, se „drží“ stříbřitě modrého designu stíhačky A-Wing.
Kreativita se zkrátka designérům od společnosti Nissan Motor upřít nedá, ovšem ze všech vystavených konceptů je právě u těchto úplně jisté, že je na silnici nikdy nepotkáte. Už vzhledem k tomu, že slouží hlavně k marketingovým účelům, a že se s jejich výrobou nepočítá.