V Česku se bude jezdit vlevo
30.11.2017 Autor: Tommü Design
Nevěříte? Tak se zeptejte na Nissanu ČR, který se na to intenzivně připravuje už tím, že dovezl do České republiky k představení nový Leaf, jenž má pravostranné řízení. Opravdu počin, který je originální, exotický, ale náležitě... V prostorách pražské karlínské Kotelny byla představena druhá generace elektrického hatchbacku japonské značky. PR manažer a specialista, pan Petr Kolář, který má na starosti komunikaci s novináři, tvorbu tiskových zpráv, vedení i podporu jednotlivých projektů, ale také pravidelný monitoring médií a jejich analýzu zdůraznil: „Nissan Leaf, který poprvé sjel z výrobní linky v roce 2010 a již v roce 2011 získal ocenění Evropské auto roku, přichází nyní v nové generaci, jenž předchůdce předčí v dojezdové vzdálenosti, nabídne zdokonalení a přitom automobilka slibuje, že nebude o mnoho dražší.“
První elektromobily limitované edice Leaf 2.ZERO budou dodávány na starý kontinent od začátku roku 2018 za cenu 990.000 korun českých! Ovšem ceníková cena „normálního“ nového Nissanu Leaf, jenž přijde na řadu o něco později, má začínat na částce cca 975.000 Kč, což je „podstatně“ méně, než dáte za unikátní verzi! Na prezentaci jsme si mohli prohlédnout zatím jen první exemplář, šlo o vůz v černé barvě s pravostranným řízením. Svůj původ zvládá dobře maskovat, jízdu na elektřinu prozrazuje až malý otvor v kapotě, ve kterém je uschován konektor pro připojení dobíjecího kabelu. Na bocích a zádi nalezneme štítky „zero emission“ s odkazem na bezemisní jízdu. Černé lakování uschovalo spáry otvoru ještě důkladněji než jiné pestřejší barvy, takže se tento Leaf vlastně tvářil jako docela normální auto.
Prvním a pro zákazníky nejdůležitějším údajem je dojezd na jedno nabití, jenž podle měření NEDC činí 378 kilometrů. Energie se ukládá do lithium-iontových baterií s kapacitou 40 kWh, přičemž pohání elektromotor s výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm. Pokud jde o samotnou dobu nabíjení, rychlonabíječka ji zvládne za 40 minut na 80 % kapacity baterií. V případě domácí zásuvky vám na kompletní dobití nebude stačit jen napíchnutí přes noc, zabere totiž zhruba 16 hodin. Nová generace elektromobilu disponuje i několika novými funkcemi. Tou první je systém ProPilot, jenž se zprvu může jevit jako obdoba autopilota, avšak jde spíše o inteligentní tempomat s citlivým upozorněním na opuštění jízdního pruhu. Vypíchnout lze také technologii e-Pedal, která řidiči umožní startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit prostřednictvím jediného pedálu. Vůz nejenže zůstane po uvolnění pedálu stát třeba i z kopce, ale hlavně vám pomůže nashromáždit energii z brzdění pro dobití baterie. Výroba evropské specifikace druhé generace Nissanu Leaf začíná v britském Sunderlandu na konci letošního roku. U českých prodejců se mají první vozy objevit v průběhu třetího měsíce 2018.