Organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) prostřednictvím dokumentu pojmenovaného Road Map 2025 představuje směr, jímž se hodlá ubírat do roku 2025 v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Euro NCAP byla založena v roce 1997 díky iniciativě FIA (Mezinárodní automobilové federace) a svůj podíl na jejím vzniku mají mimo jiné i britská a švédská vláda. Za 20 let své existence otestovala organizace Euro NCAP více než 1.800 automobilů a zveřejnila něco přes 630 hodnocení bezpečnosti. Ve výsledku se tak dnes zhruba devět z deseti aut prodaných na starém kontinentu zúčastnilo testování Euro NCAP. Nárazové testy této organizace stojí za výrazným zvýšením bezpečnosti cestujících v nových osobních vozech na evropském trhu.
Hodnocení této nezávislé společnosti v podobě hvězdiček má skutečně velký vliv na zákazníky i samotné automobilky, ať už se jedná například o Nissan, Renault či Mitsubishi, které často u svých vozů právě jako důkaz jejich bezpečnosti uvádějí, že mají plný počet pěti hvězd z testů Euro NCAP. Testy prováděné touto organizací se od jejího zrodu průběžně upravují, dochází ke zpřísnění hodnocení i přidání nových kategorií. Díky tomu jsou v současnosti vedle ochrany dospělých, dětských cestujících a chodců hodnoceny i asistenční systémy. Právě jim přisuzuje vedení nezávislé společnosti stále větší důležitost a do budoucna se chce intenzivněji věnovat propagaci i podpoře systémů, s jejichž pomocí se mají automobily dokázat vyhnout nehodě. V příštím roce hodlá Euro NCAP začít testovat systémy, které jsou schopny rozeznávat cyklisty a mohou řidičům pomoci vyhnout se kolizím právě s nimi.
Mezi lety 2020 až 2025 pak podle oficiálního a veřejnosti přístupného dokumentu Road Map 2025 nezávislá organizace plánuje sledovat celou řadu dalších elektronických pomocníků. Věří totiž, že právě v nich je budoucnost a mají přispět k tomu, že k autonehodám už za pár let nebude vůbec docházet. V případě primární bezpečnosti se tak máme od roku 2020 dočkat v testech Euro NCAP sledování systémů monitorujících bdělost řidiče a rovněž automatického nouzového řízení. Ve stejném roce pak budou dále upraveny podmínky hodnocení pro automatické nouzové brzdění. Od roku 2024 mají být sledovány systémy komunikace mezi automobily navzájem i mezi auty a infrastrukturou. V oblasti sekundární bezpečnosti se hodlá organizace Euro NCAP zaměřit také na ochranu proti nárazu zezadu a od roku 2022 dále posunout bezpečnost chodců i cyklistů.
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.
Informace pro Vás
Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.