Infiniti Prototype 9 - snaha o...
24.08.2017 Autor: Tommü Design
spojení minulosti, současnosti a budoucnosti. Když se řekne „předválečné závodní auto“, většině lidí se vybaví legendární doutníková monstra s uzoučkými vyplétanými koly od Audi, Mercedesu nebo třeba Alfy Romeo. Přesně takový koncept teď připravila luxusní divize Nissanu Infiniti pro soutěž elegance v americkém Pebble Beach. Historie značky Infiniti se začala psát na konci osmdesátých let dvacátého století, ale studie pojmenovaná Prototype 9 má působit dojmem, že dorazila z předválečných roků.
Cílem designérů Infiniti bylo oslavit prostřednictvím tohoto konceptu právě tyto automobily, ale zároveň spojit minulost se současností a dokonce i blízkou budoucností. Na první pohled Prototype 9 působí skutečně jako pečlivě zrenovovaný závodní speciál ze třicátých až čtyřicátých let, který má shodou okolností stejnou masku chladiče jako současné vozy značky Inifiti. Iluzi klasického závodního automobilu jen umocňuje použití ocelového prostorového rámu, který kryje karoserii, jejíž panely jsou rovněž vyrobeny z oceli. Dokonalý dobovým prvkem jsou pak 19“ kola s drátěným výpletem a uchycením centrální maticí. Z minulosti do současnosti a blízké budoucnosti nás ovšem dostane pohled na pohonnou jednotku. Koncept si ji totiž vypůjčil od nové generace elektromobilu Nissan Leaf, což znamená, že Prototype 9 je vybaven elektromotorem o výkonu 120 kW a točivém momentu 320 Nm, který doplňuje akumulátor s kapacitou 30 kWh.
Koncept klasického závodního vozu s rozvorem náprav 2700 mm, celkovou délkou 4330 mm, šířkou 1820 mm, výškou 910 mm, hmotností 890 kg rozdělenou v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy má být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,5 s a dosahovat maximální rychlosti 170 km/h. Dojezd na jedno nabití luxusní divize Nissanu Infiniti neuvádí, ale zmiňuje, že při ostrém tempu na závodním okruhu musí Prototype 9 po dvaceti minutách zamířit k nabíječce.