než benzínové modely? Hybridy a elektromobily mají za několik let nahradit diesely a značně snížit podíl zážehových motorů. K tomu je nicméně potřeba primárně snížit jejich cenu pro koncové zákazníky, a to je možné jen snížením celkových výrobních nákladů. V říjnu minulého roku koupila společnost Nissan Motor v Mitsubishi zhruba třetinový akciový podíl, za nějž zaplatila 237,4 miliardy JPY a stala se tak největším akcionářem tohoto japonského výrobce automobilů.
Carlos Ghosn, šéf celé aliance Renault-Nissan, se tak formálně postavil do čela další automobilky a jeho plánem zcela nepochybně je budoucí plná integrace Mitsubishi do mamutího spojenectví. V součastné době všichni tři výrobci automobilů připravují vzájemné sdílení platformy pro elektromobily. Cílem tohoto kroku je snížit náklady na vývoj a výrobu, čímž by se povedlo stlačit konečnou prodejní cenu. Carlos Ghosn totiž chce dlouhodobě produkovat elektromobily s cenou nižší než u klasických spalovacích automobilů. Původně tento plán počítal pouze s novými generacemi Renaultu Zoe a Nissanu Leaf, Mitsubishi je ale nyní rovněž součástí aliance. Jaký model ovšem na nové platformě nabídne není úplně jasné. Podle japonských novin probíhá spolupráce inženýrů i vývojářů všech tří automobilek a vedle platforem samotných by sdíleny měly být i komponenty pohonu, včetně motorů nebo baterií.
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.
Informace pro Vás
Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.