Nissan Sentra Nismo 2017
23.11.2016 Autor: Tommü Design
Společnost Nissan Motor představila na právě probíhajícím autosalonu Los Angeles Auto Show svoji vrcholnou verzi kompaktního sedanu - Sentra Nismo. S výrobou sportovních sedanů má tato japonská automobilka dlouholeté zkušenosti, několik se jich přitom objevilo i v historii modelu Sentra. Ještě nikdy však ostrá verze této řady nenesla označení Nismo, to se mění až teď. Kompaktní sedan Nissan Sentra dostal pro Ameriku tovární úpravu od divize Nismo, což kromě agresivnějšího vzhledu, červených ozdobných prvků a 18“ kol se specifickým designem zahrnuje zejména silnější motor. Jedná se o známou přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku vyladěnou na výkon 191 koní (140 kW) a točivý moment 240 Nm.
Vzhledem k tomu, že tento pohonný agregát umí i více, lze očekávat, že si Japonci ještě dělají místo pro verzi Sentra Nismo RS. Na rozdíl od malého Crossoveru Juke Nismo, který je vybaven v základní verzi stejným motorem, má sedan poháněna pouze přední kola, a to přes šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňový automat XTronic. Nově naladěný podvozek, sedící o 10 milimetrů blíže k vozovce, má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu torzní příčku. Tlumiče i pružiny ale prošly rukama inženýrů z Nismo a jejich naladění je nyní mnohem sportovnější. Totéž se dá říct také o elektrickém posilovači řízení a kotoučových brzdách, ukrývající se za 18“ koly s celoročními pneumatikami Michelin Pilot Sport nebo letními pneumatikami Bridgestone Potenza RE-71R. Vedle kol pak vnější vzhled určuje aerodynamická úprava, skládající se z výrazně tvarovaného předního nárazníku s lízátkem a LED diodami pro denní svícení, bočních prahů, zadního spoileru i difuzoru s velkou koncovkou výfuku. Typickým prvkem modelu Sentra Nismo jsou červené akcenty karosérie, zkombinované s jednou ze čtyř barev - stříbrné Brilliant, metalické Gun, černé Super nebo bílé Aspen.
Dynamicky vedle exteriéru působí také interiér. Nejvýraznější změnou jsou sportovní přední sedačky s červeným prošíváním. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru, spodní část středové konzole dostala vykládání falešným karbonem. Z katalogu doplňků Nismo pochází rovněž přístrojový panel s pětipalcovým displejem, koberečky nebo tmavý strop. Za příplatek je dostupná navigace s 5,8“ palcovou obrazovkou, ale také prémiové audio Bose s osmi reproduktory. Výroba vozu probíhá v Mexiku a jeho pohonné ústrojí vzniká v Japonsku. Prodeje se v Americe rozběhnou příští rok, ale ceny zatím společnost Nissan Motor neoznámila.