Prodeje aut v ČR: Soukromníci…
13.10.2016 Autor: Tommü Design
za 01/2016 až 09/2016. Jak je na českém trhu zvykem, většinu nových automobilů kupují firemní zákazníci. Jen 49.546 vozů v prvních devíti měsících letošního roku koupili soukromníci, což tvořilo 25,7 % celkových prodejů. I v tomto ohledu je na nejvyšší příčce mladoboleslavská Škoda, která soukromým zákazníkům za prvních devět měsíců roku předala 10.775 aut (17,6 % jejich celkových prodejů). Druhý je však Hyundai (7.452 vozů) a na třetím místě skončila Dacia (4.459 aut). Nadpoloviční podíl automobilů míří k soukromým zákazníkům vlastně jen u vybraných asijských značek - u Mitsubishi (64,6 %), Suzuki (59,4 %), Hondy (56,5 %), Toyoty (52 %) a Mazdy (51,1 %). Na opačném konci spektra jsou značky luxusní. K soukromníkům zamířilo jen 8,7 % registrovaných Mercedesů a 7,1 % BMW.
Český trh 01-09/2016 - registrace nových aut soukromým osobám podle značek Top 20 (pořadí / značka / počet prodaných vozů / tržní podíl):
1.) Škoda / 10.775 / 17,6 % … 2.) Hyundai / 7.452 / 48,4 % … 3.) Dacia / 4.459 / 48,0 % … 4.) Kia / 2.867 / 41,3 % … 5.) Opel / 2.570 / 39,1 % … 6.) Volkswagen / 2.539 / 13,1 % … 7.) Peugeot / 2.529 / 40,9 % … 8.) Renault / 2.149 / 31,1 % … 9.) Toyota / 2.091 / 52,0 % … 10.) Citroën / 1.766 / 43,8 % … 11.) Ford / 1.400 / 12,6 % … 12.) Suzuki / 1.389 / 59,4 % … 13.) Mitsubishi / 1.290 / 64,6 % … 14.) Mazda / 1.216 / 51,1 % … 15.) Honda / 1.027 / 56,5 % … 16.) Nissan / 927 / 24,3 % … 17.) Seat / 813 / 13,9 % … 18.) Fiat / 478 / 19,2 % … 19.) Mercedes-Benz / 465 / 8,7 % … 20.) BMW / 349 / 7,1 %.