Nový a revoluční Nissan Micra
03.10.2016 Autor: Tommü Design
Hlavní hvězdou značky Nissan na letošním autosalonu v Paříži je nová generace modelu Micra a tomu odpovídá i způsob, jakým ho samotná automobilka prezentuje. „Když se model Micra poprvé před více než třiceti lety objevil na trhu, představoval revoluci v segmentu malých hatchbacků a otevřel pro Nissan novou kapitolu. Pátá generace modelu Micra je stejně revoluční, zvýší očekávání toho, co hatchback umí a měl by poskytovat svým zákazníkům,“ uvedl Carlos Ghosn, šéf společnosti Nissan Motor. „Nejnovější Micra jde ve stopách výrazných modelů jako je Qashqai nebo Juke a posiluje pozici Nissanu jako lídra v oblasti automobilového designu. Ukazuje také náš záměr utkat se s konkurencí přímo v srdci Evropy - největšího a nejvíce konkurenčního trhu segmentu „B“ na světě,“ dodává.
K designérským prvkům patří výrazná mřížka chladiče ve tvaru písmene „V“, od níž se až k zadnímu konci vozu táhne charakteristická ostrá linie, světla ve tvaru bumerangu a plovoucí střecha, která propůjčuje kabině pocit vzdušnosti. Dalšími prvky jsou kliky zadních dveří skryté v C-sloupcích a rozšířená střešní linie zahrnující spoiler vylepšující aerodynamický výkon i estetický dojem z vozu. Díky zvětšené šířce a rozvoru patří kabina k nejprostornějším ve své třídě. Velká pozornost byla věnována pohodlí řidiče - nižší pozice za volantem dává větší pocit jistoty při jízdě a poskytuje více prostoru vyšším řidičům. Palubní deska ve tvaru křídla kluzáku vnáší do kabiny dojem lehkosti, elegance a prostornosti. Nová Micra je prvním vozem v nabídce Nissanu pro segment „B“, který nabízí tak rozsáhlý soubor vyspělých bezpečnostních prvků. K technologiím, které obvykle vídáme u větších aut, patří panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na opuštění jízdního pruhu - obě se v tomto segmentu objevují poprvé. Dále je k dispozici systém inteligentního nouzového brzdění s rozpoznáním chodců, který je u vozů Nissan v Evropě představen vůbec poprvé, a také systém rozpoznávání dopravních značek i sledování mrtvého úhlu. Automobilka svou novinku po vzoru modelů Qashqai nebo X-Trail vybavila systémem aktivní regulace jízdy pro vyšší jízdní komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti. K dispozici je rovněž nový systém posilovače řízení s rychlejším převodovým poměrem pro lepší pocit a odezvu od volantu.
Velká pozornost byla věnována snížení hluku od vozovky a v kabině. K vylepšením patří zvuková izolace a optimalizace aerodynamického výkonu vozu pomocí speciálních aerodynamických dílů pod podlahou. Velmi dobré aerodynamické účinnosti bylo dosaženo kombinací střešního a bočního spoileru. Díky tomu nový Nissan Micra dosáhl hodnoty Cd 0,29. Při uvedení na trh bude na výběr 0.9 l zážehový tříválec s turbodmychadlem nebo 1.5 l vznětový motor, oba o výkonu 66 kW (90 k). Tato nabídka má být brzy rozšířena o atmosférický zážehový agregát o objemu 1.0 l a výkonu 54 kW (73 k). Dynamické schopnosti vozu s těmito motory prozatím zveřejněny nebyly. Japonská novinka se bude vyrábět na starém kontinentu v továrně Renaultu ve francouzském městě Flins, v rámci aliance Renault-Nissan. Prodeje v Evropě budou zahájeny v březnu 2017.