NV300: Nová dodávka Nissanu
23.09.2016 Autor: Tommü Design
Automobilka Nissan už v únoru letošního roku oficiálně potvrdila, že na trh starého kontinentu uvede model NV300, který v její nabídce bude figurovat nad NV200 a nahradí již nevyráběný Primastar, jenž byl dvojčetem předchozí generace Renaultu Trafic. Lehké užitkové vozidlo NV300 bude dostupné jako klasická dodávka, kombinace dodávky a osobního provedení, podvozek, ale samozřejmě i čistě osobní verze Combi. Nový vůz Nissanu má k dispozici dvě délky i dvě výšky karosérie, kombinované do provedení L1H1, L1H2, L2H1 a L2H2. Všechny čtyři dostane pouze skříňový model, kdy už nejmenší varianta je o 110 milimetrů delší než předchozí Primastar. Nákladový prostor má v případě kratšího provedení délku 3750 mm a v nejdelším 4150 mm.
Objem jeho nákladního prostoru se pohybuje mezi 5,2 až 8,3 metry krychlovými a na přání může být vybaven LED diodovým osvětlením, kotvícími oky i různými úložnými systémy. Za příplatek můžete dostat také elektricky ovládané tažné zařízení. Design vozu je až na masku chladiče ve tvaru písmene „V“ stejný, jako u poslední generace Renaultu Trafic. To platí i o palubní desce vozu NV300, která je vybavena množstvím chytrých odkládacích míst, jejichž celkový objem činí 89 litrů. Chybět nemůže ani multimediální systém Nissan Connect s parkovací kamerou, digitálním rádiem nebo hlasovým ovládáním. Maximální komfort zajišťuje možnost volby ze dvou typů výškově nastavitelných sedadel. Pod kapotou se objeví čtyři verze naftové šestnáctistovky dCi o výkonu 70 kW (95 k), 88 kW (120 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). Dvě nejvýkonnější verze mají dvojité přeplňování a standardní systém stop-start. Přední kola ve všech případech pohání šestistupňová manuální převodovka, s níž je nejúspornější provedení s výkonem 92 kW (125 k), které má kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km. V porovnání s Nissanem Primastar šla průměrná spotřeba všech motorů napříč nabídkou dolů o cca 1,0 l/100 km. Zájemci budou mít možnost volit z deseti laků karosérie a litých kol o průměru 16 nebo 17 palců, ale standardem mají být ocelové šestnáctky. Do prodeje půjde NV300 v listopadu letošního roku, kdy se dozvíme rozdělení motorů pro konkrétní typy karosérie, a tím pádem i bližší parametry.