Nová modelová řada Nissanu
13.09.2016 Autor: Tommü Design
Součastné silnice jsou plné automobilů, protáhnout se mezi nimi vyžaduje maximálně přesný odhad a zaparkovat do malé mezery či dostat se z řady vozů ven může být dost obtížné. Proto Nissan uvedl novou řadu čtyř speciálních verzí s vyspělými technologiemi navrženými pro zvládání výzev automobilové dopravy v dnešní době - Nissan Vision. Řada N-Vision zahrnuje všechny tři oblíbené Crossovery - Qashqai, Juke nebo X-Trail - a k nim se ještě přidává kompaktní rodinný hatchback Pulsar. Základem této řady je průkopnický systém Nissanu - panoramatický kamerový parkovací systém (AVM) - chytrá kamerová technologie pomáhající řidičům manévrovat s vozem snadněji a bezpečněji. Poskytuje dokonalý přehled o okolí vozu tím, že vytváří virtuální pohled z ptačí perspektivy jakoby z místa přímo nad vozidlem.
Systém AVM využívá záběry čtyř kamer rozmístěných po obvodu vozidla. Elektronicky jsou propojeny do jednoho složeného pohledu, který se zobrazuje na obrazovce systému Nissan Connect na palubní desce. Kontrola výskytu překážek v okolí automobilu, ať už je to jiný vůz nebo zeď, nemůže být podstatně jednodušší. Systém AVM je součástí záměru Nissanu zbavit moderní ježdění stresu a obtíží tím, že poskytne řidičům jistotu zvládat manévrování mnohem snadněji. Je rovněž nedílnou součástí cesty Nissanu k technologii ProPilot, což je firemní technologie autonomního řízení, jejíž evropská premiéra v Crossoveru Qashqai se očekává v příštím roce. Technologie ProPilot je součástí „Inteligentní mobility Nissan“, která slouží jako vodítko pro evoluci produktů značky. Strategie si klade za cíl inspirovat vývoj vozů Nissan a určuje styl důležitých rozhodnutí společnosti o tom, jak mají být automobily poháněny, ovládány i začleňovány do života společnosti. To vše, aniž by byla jakkoli opomenuta snaha zprostředkovat řidičům větší potěšení z jízdy. Panoramatický kamerový parkovací systém je součástí standardní výbavy řady N-Vision. Mohou ho podporovat i další technologie pro kontrolu nad vozem, jako je upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání pohybujících se objektů, automatické nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel a rozpoznávání dopravních značek.