Toyota GT86 s motorem Nissanu
05.09.2016 Autor: Tommü Design
Jak udělat z celkem příjemné a menší sportovní Toyoty GT86 vůz, který bude trhat asfalt? Ten jeho malý motor to asi nezvládne. Modelu GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho dnes obzvlášť u sportovního automobilu nikdo nebude moc nadšený. Je ovšem nepopiratelný fakt, že Toyota GT86 má trochu jiné přednosti. Takže když někdo, jako například majitelé australské úpravářské firmy StreetFX, chce něco víc, musí sáhnout po zcela jiném agregátu.
Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka byla vyměněna a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R. Objem má v základu 3.8 litru, tady ovšem je převrtaný na 4.1 l a k tomu se navíc přidala dvě ohromná turbodmychadla HKS. Výkon ještě není úplně přesně změřený vzhledem k tomu, že automobil je pořád v procesu úprav. Ale GT1000, tedy tuningový paket s tímto názvem, slibuje vymáčknout z motoru okolo jednoho tisíce koní. Samozřejmě bylo nutné upravit téměř všechno. Pohonný agregát musel být zasazen co nejvíc dolů a dozadu, klasickou převodovku nahradila sekvenční šestistupňová z australských závodních osmiválcových speciálů. Úpravám neunikly ani brzdy, díly podvozku nebo výfuk… Tenhle automobil zatím nemá cenovku. Staví se pro vyzkoušení a až bude opravdu vyladěn, hodlají technici ze StreetFX vyrábět vůz na zakázku, a to jak pro závodní užití, tak i na silnice.