Nissan GT-R Nismo: „Bestie“ v Ženevě
09.02.2014 Autor: Tommü Design
Nissan GT-R Nismo se vrací na starý kontinent, kde při rozsáhlém testování probíhal jeho vývoj, ladění a zdokonalování. Premiéru bude mít 4. března 2014 na ženevském autosalonu. Nejnovější model nezapře geny, dnes již legendárního závodního týmu Nismo. Společnost Nissan Motor zužitkovala desítky let zkušeností se závodními vozy, které získala od specialistů své sportovní divize a vyvinula špičkový Nissan GT-R. Pro vyšší výkon je nový model vybaven řadou technologií inspirovaných motoristickým sportem - například optimalizovanou aerodynamikou, podvozkem a pohonným ústrojím, což z něj dělá skvěle vyvážený automobil, který je jako doma na silnici i na závodním okruhu. Nissan GT-R Nismo je již nabízen japonským zájemcům, ale v Evropě budou prodeje zahájeny až koncem letošního roku.
Testování nové vlajkové lodě Nissanu probíhalo také na známém závodním okruhu Nürburgring - jeho Severní smyčce (Nordschleife) - která je obecně považována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Generální ředitel společnosti, pan Carlos Ghosn soudí, že: „Jde o nejrychlejší vůz GT-R v historii. Nissan GT-R Nismo tento okruh zvládne za 7:08:679, takže můžeme sebevědomě tvrdit, že je držitelem rekordu za nejrychlejší čas na kolo v kategorii sériově vyráběných automobilů na okruhu Nürburgring (Nordschleife).“
Pod kapotou tohoto modelu je motor V6 VR38DETT o objemu 3.8 litru s výkonem 600 k (441 kW) a hodnotou točivého momentu 652 Nm. Nová vysokokapacitní turbodmychadla užívaná při závodech GT3 zvyšují dodávku vzduchu, zatímco optimalizované individuální načasování zážehu v každém z válců spolu se zdokonaleným palivovým čerpadlem zlepšují spalování. Síla motoru je přenášena na 20“ kola s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST, které byly vyrobeny speciálně pro Nissan GT-R Nismo a mají rozměry 255/40 ZRF 20 vpředu nebo 285/35 ZRF 20 vzadu. V porovnání se standardním GT-R má provedení Nismo vykazovat lepší přítlak, jenž má být při rychlosti 300 km/h až o 100 kg vyšší. Aby se minimalizoval náklon karosérie v zatáčkách, je Nissan GT-R Nismo vybaven dutým příčným stabilizátorem o průměru 17,3 mm, který zvyšuje torzní tuhost podvozku a zároveň snižuje hmotnost vozu. K dispozici jsou tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a R, přičemž ten poslední najde uplatnění především na závodním okruhu.