Prototyp s označením Cocoon
26.07.2016 Autor: Tommü Design
Není to tak dávno, co odborníci v různých automobilkách trávili svůj volný čas tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali během dne. Dlužno říct, že tímto způsobem se zrodilo hned několik vozů, které dnes považujeme za automobilové legendy. Například vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper nebo BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj volný čas tráví u trochu jiných aut. Možná se ani samotným zaměstnancům Nissanu nezdá, že dojezd elektromobilu modelu Leaf je dostatečný. A tak si taková malá parta odborníků japonského výrobce řekla, že mimo pracovní dobu připraví něco „lepšího“.
Inženýři z technického vývojového centra ve španělské Barceloně postavili prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný americký film. Automobil vychází ze stoprocentního elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh. S tímto navýšením se zvedl dojezd o 75 procent, takže místo cca 200 km zvládne prototyp dojet na jedno nabití zhruba 350 km. Tento automobil se už stihl ukázat v rámci španělské motoristické akce ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním vozem ovšem práce inženýrů japonského výrobce pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace modelu Nissan Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná může nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.