On-Line dotaz pro MS Tommü
On-Line dotaz pro MS Tommü
MS TOMMÜ STARÝ JÍČÍN
Starý Jičín 99
742 31 Starý Jičín

Mobil: 777 341 802
prodej@tommu.cz
MS TOMMÜ OSTRAVA
PŘESUN AKTIVIT
OD 1.7.2015
DO STARÉHO JIČÍNA
On-Line dotaz pro MS Tommü

Nissan GT-R: Jak šel čas
 
14.06.2016 Autor: Tommü Design

Nissan GT-R MY 2017, jenž si svou světovou premiéru odbyl na newyorském autosalonu letos v březnu, dostal nový vzhled interiéru i exteriéru a dočkal se významných vylepšení jízdních vlastností v klíčových oblastech. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru má 419 kW (570 koní) a jeho točivý moment činí 637 Nm. Nejnovější verze vozu je rovněž pohodlnější než kdy dříve a je mu vlastní elegance, jaká se v kategorii vysoce výkonných sportovních aut hledá jen stěží. Nissan Skyline GT-R, původně uvedený do modelové řady japonské automobilky jako vlajková loď reprezentující vyspělé firemní technologie a schopnosti na poli výkonu, je nejen vyhlášenou stálicí přízně globální komunity automobilových nadšenců, ale i ikonou, která svým účinkováním překračuje běžné hranice.

První generace (1969 - 1972)
Po premiéře na tokijském autosalonu na podzim roku 1968 byla v únoru 1969 veřejnosti představena sériová verze zcela nového vozu GT-R. Pod kapotou tohoto nového modelu byla hnací jednotka S20 odvozená od vysoce výkonného motoru vozu R380 s 24 ventily a rozvodem DOHC. Své první celkové vítězství v závodě si tento vůz GT-R první generace připsal na soutěži Grand Prix JAF v roce 1969. Technické údaje: délka - 4395 mm / šířka - 1610 mm / výška - 1385 mm / rozvor - 2640 mm / hmotnost - 1120 kg / motor - S20 (řadový šestiválec, DOHC, 4 ventily na válec) / max. výkon - 118 kW (160 k) a max. točivý moment - 177 Nm.

Druhá generace (1973)
Nissan GT-R druhé generace, představený v listopadu 1972, byl dostupný veřejnosti od ledna následujícího roku. Poháněl jej řadový šestiválec s 24 ventily a rozvodem DOHC (S20) a byl jedním z prvních japonských vozů vybavených kotoučovými brzdami na všech čtyřech kolech. Jeho produkce se však po přibližně 200 vyrobených kusech zastavila, protože na japonském trhu byly zavedeny mnohem přísnější emisní předpisy. Díky svým vynikajícím jízdním vlastnostem, elegantně tvarovaným liniím karoserie a mimořádně malému vyrobenému množství se vůz GT-R druhé generace stal vysoce vyhledávaným i ceněným sběratelským automobilem. Technické údaje: délka - 4460 mm / šířka - 1695 mm / výška - 1380 mm / rozvor - 2610 mm / hmotnost - 1145 kg / motor - S20 (řadový šestiválec o objemu 1198 ccm, DOHC, 4 ventily na válec) / max. výkon - 118 kW (160 k) a max. točivý moment - 177 Nm.

Třetí generace (1989 - 1994), R32
Model GT-R byl znovu oživen po šestnáctileté přestávce v roce 1989. Tento sportovní vůz, známý pod označením R32, poháněl 2.6 l řadový šestiválec s rozvodem DOHC (RB26DETT) vyvíjející výkon 280 koní. Byl to první model GT-R využívající nyní již typický pohon všech kol - předchozí generace měly pohon zadní nápravy. Model GT-R třetí generace, vybavený vyspělým elektronicky řízeným systémem ATTESA E-TS a víceprvkovým zavěšením kol, drží záviděníhodný unikát - vyhrál všechny závody celonárodního japonského mistrovství cestovních vozů, kterých se zúčastnil. Technické údaje: délka - 4545 mm / šířka - 1755 mm / výška - 1340 mm / rozvor - 2615 mm / hmotnost - 1430 kg / motor - RB26DETT (2.6 l řadový šestiválec, DOHC) / max. výkon - 206 kW (280 k) / max. točivý moment - 353 Nm.

Čtvrtá generace (1995 - 1998), R33
Ačkoli byl o něco větší a těžší než model předchozí generace, rychle si získal respekt díky své zvýšené stabilitě, mnohem lepšímu rozložení hmotnosti, tužší konstrukci karoserie, lepšímu řízení trakce a jednoznačně i zásluhou vyšší rychlosti. Vždyť na slavném okruhu v Nürburgringu dosáhl čas 7 minut 59 sekund na kolo - o pozoruhodných 21 sekund méně než model R32. Technické údaje: délka / šířka / výška: 4675 mm / 1780 mm / 1360 mm / rozvor - 2720 mm / hmotnost - 1540 kg / motor - RB26DETT (2.6 l řadový šestiválec, DOHC) / max. výkon - 206 kW (280 k) / max. točivý moment - 368 Nm.

Pátá generace (1999 - 2002), R34
Model R34 GT-R byl poslední verzí vlajkového sportovního modelu Nissan poháněným motorem RB26DETT a vybaveným systémem ATTESA E-TS 4WD. Díky zvýšené konstrukční tuhosti platformy a kompaktnějším rozměrům oproti svému předchůdci - rozvor vozu R34 byl o 55 mm kratší než u modelu R33 - vykazoval Nissan GT-R páté generace ještě lepší jízdní vlastnosti a výkon. Vylepšená aerodynamika, včetně nového provedení spodku vozu, která generovala mnohem vyšší přítlak, výrazně přispěla ke sportovnímu charakteru tohoto mohutně vyhlížejícího GT-R. Technické údaje: délka - 4600 mm / šířka - 1785 mm / výška - 1360 mm / rozvor - 2665 mm / hmotnost - 1560 kg / motor - RB26DETT (2.6 l řadový šestiválec, DOHC) / max. výkon - 206 kW (280 k) / max. točivý moment - 392 Nm.

Šestá generace (2007 - současnost), R35
Veřejnosti byl poprvé představen v roce 2005 na tokijském autosalonu jako studie GT-R a premiéra sériového vozu se uskutečnila přesně o dva roky později. Tento kultovní vlajkový model Nissanu zůstal věrný svým kořenům a nabízel mimořádné jízdní vlastnosti i výkon, především díky nejmodernějším špičkovým automobilovým technologiím. Pro model R35 byla charakteristická čtyři kulatá zadní světla a vysoce výkonný motor 3.8 l V6 - namísto dřívějšího řadového šestiválce. Technické údaje: délka - 4655 mm / šířka - 1895 mm / výška - 1370 mm / rozvor - 2780 mm / hmotnost - 1740 kg / motor - VR38DETT (3.8 l V6, DOHC) / max. výkon - 353 kW (480 k) / max. točivý moment - 588 Nm.




Jsme na Facebook
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.

Facebook



TOPlist
Hudební vydavatelství Tommü Records

Informace pro Vás

Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.