Nissan a chytré telefony
07.06.2016 Autor: Tommü Design
Propojení chytrých mobilních telefonů s automobily má až překvapivý vliv na rozhodnutí o zakoupení nového vozu. Zákazníci přiznávají, že se jim může líbit vše možné, například design, cena, spotřeba i jízdní vlastnosti, ale přesto z dealerství odejdou, pokud s vozem nemohou propojit svůj mobilní telefon. Poslední studie Nissanu prokázala, že pro osmadvacet procent zákazníků je připojení chytrého telefonu důležitější než jiné vlastnosti…, třináct procent respondentů by si nekoupilo vůz, který nemá připojení k internetu…, pro dvacet procent zákazníků by lepší možnost připojení byla důvodem ke koupi auta jiné značky a u řidičů, kteří ve voze tráví více než 20 hodin týdně, tento podíl narostl na jednačtyřicet procent.
Výzkum odstartoval významné investice ze strany Nissanu, jejichž cílem je zajistit bezproblémovou integraci telefonů, která je vzhledem k rostoucí poptávce po možnosti datových přenosů a stahování zásadně důležitá. Vedoucí Evropského technického ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu Patrick Keenan, jemuž se přezdívá „Pán čtyřiceti mobilů“ vysvětluje: „Životní cyklus dnešních nových vozů, než je nahradí další generace, činí zhruba pět až šest let. Mobilní telefon se ovšem na trhu ohřeje sotva dva roky, dokud výrobce nepřijde s dalším. Podstatou mé práce je snaha udržovat schopnost komunikace mezi vozy a telefony. Mým úkolem je postarat se o to, aby z dealerství Nissanu po celé Evropě nikdo neodešel s prázdnou jen kvůli tomu, že s vozem, který si chce koupit, nelze spárovat jeho telefon.“ Tým Patricka Keenana může díky síti kontaktů v této branži předvídat budoucí trendy a zabezpečit kompatibilitu hardwarových i softwarových součástí nejnovějších palubních desek vozů Nissan s většinou současných i starších telefonů.