Vzácný náklad pro finále
27.05.2016 Autor: Tommü Design
Liga mistrů UEFA (UEFA Champions League) je jednoznačně nejznámější fotbalovou klubovou soutěží světa. Je pořádána Evropskou fotbalovou asociací (UEFA) pro ty nejlepší kluby evropských fotbalových lig. UEFA Champions League byla jako soutěž založena v roce 1955 a do podoby, ve které jí známe nyní, byla předělána v roce 1992. Ve hře čísel nemůžeme vynechat ani fakt, kolik si vlastně jednotlivé kluby za účinkování v Lize mistrů UEFA vydělají. Za probojování se do kvalifikačních duelů v minulém ročníku si každý klub přišel na 2,1 milionu EUR. Postup do základních skupin pak do kasiček jednotlivých klubů přinesl 8,6 milionu EUR, za vítězství zápasu ve skupině dostal celek 1 milion, za remízu pak polovinu. Účast v osmifinále byla vyhodnocena na 3,5 milionu EUR, čtvrtfinále na 3,9 milionu, semifinále na 4,9 milionu, poražený ve finále si odnesl 6,5 milionu a vítěz se kromě trofeje mohl těšit na odměnu 10,5 milionu EUR.
Zisky z UEFA Champions League ovšem nejsou jen otázkou odměn za jednotlivé výsledky, ale svou roli tu hrají samozřejmě také vysílací práva a sponzoři. Hlavními sponzory Ligy mistrů UEFA jsou: Nissan, MasterCard, Sony Computer Entertainment Europe, Gazprom, Heineken, UniCredit a HTC. Nissan si jako oficiální partner nejprestižnější fotbalové soutěže v Evropě připravil speciálně upravený model elektromobilu e-NV200, který poslouží k přepravě poháru pro letošní vítězný tým. Nissan pro oficiální účely Ligy mistrů UEFA během finále pořádaného v italském Miláně poskytne více než stovku svých elektromobilů. V rámci další podpory této akce pak japonská automobilka zajišťuje v Miláně instalaci sedmnáctí nových rychlonabíjecích stanic. Hlavní pozornost ovšem přitahuje Nissan e-NV200, který byl speciálně upraven pro převoz vítězného poháru. Provedené změny se totiž týkají právě jeho výjimečné role a jedná se o nepřehlédnutelnou úpravu karoserie. Lehký užitkový elektromobil má totiž od „B“ sloupku směrem dozadu průhlednou karoserii. Části bočních i zadních dveří a boků karoserie, které nejsou součástí nosné struktury skeletu nebo rámů dveří, byly nahrazeny novými průhlednými panely, kopírujícími tvary původních dílů. Důvodem pro tuto úpravu je samozřejmě vzácný náklad v podobě poháru pro vítěze Ligy mistrů UEFA, který je nejslavnější klubovou trofejí na světě, jenž může být plně vystavena obdivným pohledům fotbalových fanoušků. Nissan e-NV200 má tento pohár v sobotu 28. května 2016 převézt od katedrály Narození Panny Marie v Miláně na stadion San Siro - s kapacitou 80.018 platících diváků - kde se odehraje finálový zápas mezi Realem Madrid a Atléticem Madrid.