Testování spotřeby u Suzuki
21.05.2016 Autor: Tommü Design
Dokázané nebo alespoň prozatím nepotvrzené podvody s testováním emisí a spotřebou paliva v poslední době rostou jako - „Houby po dešti“. Automobilka Volkswagen přiznala aféru Dieselgate, společnost Nissan Motor je podezřelá s použití zařízení pro obcházení emisních testů, korporace Mitsubishi doplatila na skandál kolem manipulací s údaji o spotřebě pohonných hmot a k manipulaci s daty ohledně paliva se přiznal i další výrobce ze země vycházejícího slunce - tentokrát Suzuki. Automobilka Suzuki přiznala, že používala na testování spotřeby u šestnácti modelů metody, které nebyly v souladu s japonskými předpisy. Řádné testy ovšem ukázaly, že není potřeba dosavadní údaje měnit, prohlásilo vedení firmy.
Metody používala automobilka Suzuki od roku 2010 a týkají se zhruba 2,1 milionu vozů v Japonsku. Informaci firma zveřejnila jen krátce poté, co japonské ministerstvo dopravy nařídilo všem domácím výrobcům aut přezkoumat metody testování spotřeby paliva. Podle oficiálního zjištění japonská automobilka Suzuki neudávala údaje, které naměřila ve standardizovaných testech, ale vypočítané hodnoty. Výrobce to vysvětluje tím, že má testovací trať na velmi větrném místě, kde se často mění počasí a výsledky měření by tedy byly neúplné. Vývojáři proto namísto průměru z několika opakovaných testů oficiální čísla dopočítali. Použili na to metodu matematického odhadu s použitím hodnot z předchozích testů a zohledněním jízdních odporů i dalších veličin. Jde prostě o to, že u Suzuki si ulehčili práci a hodnoty spotřeby místo měření, matematicky vypočítali z testů v aerodynamickém tunelu. Automobilka ovšem tvrdí, že odhad byl natolik přesný, že se vejde do povolené tolerance. „Firma se omlouvá za to, že nedodržovala stanovená pravidla,“ uvedl generální ředitel Osamu Suzuki. Japonský výrobce vozů nicméně popřel, že se používáním chybných testů snažil údaje o spotřebě uměle vylepšit. Trvá na tom, že čísla, která na základě nesprávných testů poskytoval, se příliš nelišila od správných údajů. Suzuki je čtvrtá největší japonská automobilka, která se specializuje na malé a úsporné vozy - takzvané „Kei Cars“ - s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů. Ty jsou v Japonsku velmi oblíbené kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Suzuki ovládá v zemi vycházejícího slunce zhruba třetinu trhu s těmito automobily.