Nový osmiválec Nissanu Titan
28.12.2015 Autor: Tommü Design
Nissan Titan měl už na mezigenerační výměnu nesporný nárok vzhledem k tomu, že stávající provedení bylo na trhu již od září roku 2003. Právě na letošní lednový detroitský autosalon si společnost Nissan Motor připravila světovou premiéru nového modelu Titan v provedení XD. Jako správný „americký“ Pick Up má pod kapotou velkoobjemový osmiválec, ale nejedná se o motor zážehový, nýbrž vznětový. S benzínovou pohonnou jednotkou přichází japonská automobilka až teď. Zážehový motor Endurance má shodou okolností stejný počet válců jako naftový agregát Cummins, to znamená osm, ale objem je o 0.6 litru větší, což se podepsalo také na výkonu. Ten je v případě 5.6 l osmiválce 390 koní při 5800 ot./min., přičemž točivý moment 544 Nm je dostupný při 4000 ot./min.
Benzínový motor disponuje variabilním časováním a zdvihem ventilů, přímým vstřikováním nebo kompresním poměrem 11,2:1. Nissan Titan bude spojen se sedmistupňovým automatem, vybaveným technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching, které mají vylepšit řazení. S podrobnostmi nás ovšem japonská automobilka seznámí až před zahájením prodeje. Prozatím si tak musíme vystačit s modelem XD, jehož paleta čítá výbavové linie S, SV, SL, Platinum Reserve a Pro-4X. Podle zvoleného stupně dostanete například 18“ až 19“ kola, kožené čalounění, LED diody vpředu i vzadu nebo multimediální systém Nissan Connect SM. Součástí výbavy jsou vždy terénní tlumiče Bilstein nebo elektronická uzávěrka zadního diferenciálu. Z elektronických pomocníků se Titan XD spoléhá například na asistenta jízdy s přívěsem, panoramatický kamerový systém, detekci pohybujících se objektů nebo sledování mrtvého úhlu.