Studie Nissan Gripz
23.09.2015 Autor: Tommü Design
Společnost Nissan Motor - jako průkopník Crossoverů - odhalila na letošním frankfurtském autosalonu koncept vozu, který poukazuje na nová řešení budoucnosti značky. Studie Gripz byla vytvořena díky spolupráci mezi designérskými středisky Nissan Design Europe v Londýně a Global Design Center v Japonsku. Pod kapotou konceptu Gripz se objevuje hybridní systém Pure Drive e-Power, který počítá s běžným benzinovým motorem, jenž ovšem slouží pouze k výrobě energie pro elektromotor převzatý z modelu Leaf. Díky této konfiguraci by nová studie japonského Crossoveru měla nabídnout působivé lineární zrychlení, nebývalou efektivitu a zároveň i ticho v kabině.
Zvenčí se japonská novinka pyšní extravagantně střiženou karoserií, která počítá s detaily, jenž jsou pro značku aktuálně poznávacím znamením. Máme zde tedy čelní masku tvarovanou do písmene „V“ nebo přední a zadní bumerangové světlomety. Nechybí ani „plovoucí“ střecha či výrazný zadní sloupek. V případě rozměrů pak můžeme uvést délku 4100 mm, šířku 1890 mm, výšku 1500 mm a rozvor 2580 mm. Sedadla a středová konzola jsou přímo inspirovány jízdními koly, stejně jako kliky dveří ve tvaru sedátka závodního kola. Tříramenný volant replikuje disky kol včetně speciální grafiky na boční straně pneumatik.
Podle některých zpráv naznačuje koncept Gripz podobu příštího člena sportovní rodiny „Z“, ale jako pravděpodobnější se jeví spekulace, že studie poodhaluje designérský směr, kterým se vydá nová generace modelu Juke. Ve Frankfurtu to nepřímo řekl Shiro Nakamura, šéf designér japonské automobilky. „Není vždy jednoduché udělat druhou generaci modelu tak úspěšnou, jako tu první. Druhá generace automobilu Qashqai je velmi úspěšná, ale nyní potřebujeme druhou generaci modelu Juke,“ uvedl. „Jenže Juke není jako Qashqai, musíme něčím překvapit, zopakovat to stejné nebude stačit. Půjdeme do extrému, nebo se vydáme jiným směrem? Máme různé možnosti,“ vysvětlil Nakamura.