Automobilky kupují na sebe…
28.07.2015 Autor: Tommü Design
Při pohledu na tabulku sestavenou z údajů DataForce to dnes vypadá, že jedním z hlavních kandidátů na „krach“, je tradiční německý výrobce Opel. Už delší dobu se totiž pohybuje na dvou hlavních evropských trzích v Německu a ve Francii v popředí značek, které svoji produkci registrují téměř z poloviny na sebe. Opel má hodně následovníků, byť ne všichni tak činí ze stejného důvodu jako on. Podobně postupuje v Německu z masových značek například Mazda a Fiat, ve Francii Suzuki nebo Kia, v Itálii Lancia a Alfa Romeo, ve Španělsku Peugeot nebo Nissan.
Odbyt jejich nových vozů není oslňující, zlevňovat tabulkové ceny nechtějí, tak si svoje vozy kupují a registrují na sebe. Vzápětí je nabízí s výraznou slevou jako nové „ojetiny“. Udržují tak výrobu ve svých závodech a zároveň vytváří příznivý dojem, že se jejich auta prodávají, takže není třeba ceny nových snižovat. Krátkodobě tahle taktika funguje a většina automobilových značek ji v západní Evropě běžně používá už dlouho. Není to nic výjimečného, ale horší je, když se tak děje dlouhodobě. Pak si ti, kdo s tím nechtějí přestat, zadělávají na velký problém. Nevydělávají a stejně jsou na tom i jejich prodejci, potažmo pracovníci ve značkových servisech.
Marketingová šéfka Opelu Tina Müllerová v listopadovém rozhovoru pro Automotive News Europe tvrdila, že automobilka už na samoregistracích nebude od prvního čtvrtletí roku 2015 tak závislá. Spojovala to s nástupem nové generace modelu Corsa, ale při pohledu na tabulku DataForce je zřejmé, že se nic nezměnilo.