Český trh s auty: 01-04/2015
11.05.2015 Autor: Tommü Design
První místo na domácím trhu s novými osobními vozy za leden až duben 2015 jednoznačně patřil českému výrobci. Za první čtyři měsíce bylo registrováno v Česku 23.976 nových osobních automobilů značky Škoda, což představuje meziroční změnu oproti loňskému roku o 28,5 % více domácích firemních i soukromých zákazníků. Na druhém místě je Volkswagen s necelými 9 tisíci prodanými auty, třetí místo získal jihokorejský Hyundai s prodejem 6.093 vozů a čtvrtý je Ford, který prodal celkem 4.430 osobních automobilů oproti roku minulému.
Importérem, který si oproti třetině roku 2014 nejvíce procentně polepšil, je Nissan (+72,7 %), následuje Volkswagen, kterému se v poslední době daří nadmíru dobře (+60,1 %). Třetí příčku v této statistice obsadil Opel (+30,8 %), následovaný jen těsně Mercedesem (+30,1 %) a pětka náleží Škodě (28,5 %). Propadáky najdeme v celkovém pořadí pouze tři. Citroën si pohoršil o -15,8 %, Peugeot o -12,2 % a BMW prodalo o -6,6 % méně, než v roce minulém.
Český trh v první třetině 2015 - pořadí značek Top 15 (pořadí / značka / počet prodaných vozů / meziroční změna):
1.) Škoda / 23.976 / +28,5 % … 2.) Volkswagen / 8.943 / +60,1 % … 3.) Hyundai / 6.093 / +8,5 % … 4.) Ford / 4.430 / +16,3 % … 5.) Dacia / 3.544 / +20,1 % … 6.) Kia / 2.467 / +28,4 % … 7.) Renault / 2.465 / +25,9 % … 8.) Seat / 2.417 / +25,6 % … 9.) Opel / 2.365 / +30,8 % … 10.) Peugeot / 2.251 / -12,2 % … 11.) Citroën / 1.728 / -15,8 % … 12.) BMW / 1.578 / -6,6 % … 13.) Nissan / 1.520 / +72,7 % … 14.) Toyota / 1.432 / +7,2 % … 15.) Mercedes-Benz / 1.393 / +30,1 %.