02/2015: Prodeje aut v EU
20.03.2015 Autor: Tommü Design
Podle statistik ACEA (Evropské sdružení výrobců automobilů) prodeje nových automobilů v Evropské unii v únoru rostly meziročně o 7,3 % na celkových 924.440 vozů. Odbyt od začátku roku rostl o 7 % - na 1.923.484 aut. Za vzrůstem stála především zlepšená ekonomická situace, pokles cen PHM a slevy prodejců. Růst zaznamenaly všechny hlavní evropské trhy.
Ve Španělsku prodeje rostly, především díky šrotovnému o 26,1 %, v Itálii o 13,2 %, ve Velké Británii o 12 %, ve Francii o 4,5 % a v Německu o 6,6 %. Nejvíce rostly nové registrace v Portugalsku (+35,6 %), v Česku (+28,2 %) a ve Španělsku (+26,1 %). Naopak nejhůře se dařilo automobilovým prodejcům v Rakousku (-25,2 %), v Polsku (-12,9 %) nebo v Lucembursku a v Litvě (-8,2 %).
Pozici evropského „tahouna“ vcelku jasně a s velkým odstupem potvrdil opět německý koncern Volkswagen. S růstem prodejů o 11,1 % na 233.527 vozů a navýšením tržního podílu na úrovni 25,3 %. Stříbro brala francouzská akciová společnost PSA Group s růstem o 1,1 % na 105.611 vozů při poklesu tržního podílu téměř o 1 % na 11,4 %. Bronz držel Renault s růstem prodejů o 9,9 % na 95.273 vozů a zlepšením tržního podílu na 10,3 %. Výrazná zlepšení zaznamenali v únoru prémiové značky jako BMW a Daimler, ale také japonské automobilky. Mitsubishi zvýšilo prodej o 47,1 %, Lexus o 35,6 % a společnost Nissan Motor o 28,8 %. Hlavním „skokanem“ měsíce byl Jeep - ze skupiny FCA Group - s růstem prodejů o cca 200,7 %. Totálním „propadákem“ je značka Chevrolet, která snížila prodeje o 98 %.