Evropské prodeje aut rostou
23.02.2015 Autor: Tommü Design
Již sedmnáctý měsíc v řadě se navyšuje odbyt nových automobilů na starém kontinentu. V prvním měsíci letošního roku bylo prodáno o 6,7 procenta více nových vozů než loni. Konkrétně jde o 999.157 jednotek, na čemž má hlavní zásluhu německý trh. U našich západních sousedů bylo totiž prodáno 211.337 aut, což představuje meziroční růst o 2,6 procenta. Stejně jako celoevropský trh pak rostlo i druhé největší lednové odbytiště - Velká Británie - kde narůst registrací o 6,7 % znamená celkově 164.856 vozů. Pozadu nezůstala ani Francie s meziroční růstem o 6,2 procenta na 133.170 aut, rapidní nárůst ovšem zaregistrovali ve Španělsku (+27,5 %) a také v Itálii (+10,9 %).
Zdaleka největšímu růstu se těšili v Irsku (+30,6 %), kde prodali téměř 30 tisíc vozů a špatně si nevedli ani prodejci v Portugalsku (+28 %). Na opačném konci žebříčku najdeme například Belgii s propadem o 4,6 % a prodejem 47.324 aut, Finsko (-19,1 %) nebo naše sousedy ze Slovenska (-16,2 %). Celkový podíl v rámci automobilek na evropském trhu je ovšem o 0,2 procenta nižší než loni. Volkswagen si v prvním měsíci připsal meziroční nárůst s výsledkem 262.884 jednotek, rostl o 6,6 procenta a na druhý koncern (PSA) zvýšil náskok o více než 150 tisíc aut. Tato aliance zaregistrovala propad o 1,5 %. Renault se naopak pyšní více než desetiprocentním růstem a Dacia se na tom podílela nárůstem lednových prodejů o 7,4 %. Růstu se dočkala i značka BMW (+4,9 %), stejně jako Mini (+22,7 %) a Smart (+34,8 %), ale největší úspěchy registroval Jeep (+164 %), Mitsubishi (+89,8 %), Lexus (+46,3 %) nebo společnost Nissan Motor (+34,6 %). Na opačném konci tohoto žebříčku najdeme například značky Chevrolet (-97,9 %), Jaguar (-22,8 %), Lancia (-18,8 %) nebo Alfa Romeo (-11,1 %).