Nový americký Titan
14.01.2015 Autor: Tommü Design
Nissan Titan má už na mezigenerační výměnu nejvyšší nárok vzhledem k tomu, že stávající provedení je na trhu již od září roku 2003. A právě do Detroitu si společnost Nissan Motor připravila světovou premiéru nového modelu Pick Up Titan v provedení XD. Standardní Titan se představí později, ale obě verze vypadají velmi podobně. To znamená, že je vyvíjel tým z NDA (Nissan Design America) v San Diegu v Kalifornii a mají obří chromovanou masku chladiče, pod kterou najdeme nový jednodílný nárazník. XD přesto nevypadá jako nějaká hranatá krabice, naopak - je docela úhledný, svěží a moderní.
Robustní podvozek s dvojitými lichoběžníky a stabilizátorem vpředu nebo tuhou nápravou s listovými pery vzadu toho vydrží určitě hodně. Tato konstrukce má svůj účel, protože tento automobil musí být i terénní. Kotouče s průměrem více než 36 mm - vzadu jsou o něco větší - a vnitřním chlazením určitě budou mít o dostatek práce postaráno. Nová generace modelu Titan dostala do výbavy celou řadu moderních prvků. Nissan modernizoval svůj AVM (Around View Monitor) s detekcí pohybujících se objektů, který vidí kolem celého auta. Zvláště při couvání se tento systém opravdu docela hodí. O rozměrech si můžeme udělat obrázek z udaných hodnot: délka 6170 mm, šířka 2017 mm (bez zrcátek), výška 1999 mm a rozvor náprav 3851 mm. Samozřejmostí jsou i další elektroničtí pomocníci - například sledování mrtvého úhlu, kontrola tlaku v pneumatikách nebo upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Čtyřkolky mají pomocníky pro sjíždění a vyjíždění kopců nebo elektrickou uzávěrku diferenciálu. V interiéru najdeme nový čtyřramenný volant a volič řadicí páky se přestěhoval ze středu na sloupek řízení, aby měl řidič více místa. Nesmí chybět kůže - jsme přece v Americe - i když v základu je jen látka. Celá řada modelu Titan bude nabízena se standardní dvoudveřovou kabinou (Single), prodlouženou (Crew) a nejdelší (King), na nich závisí i trojice délek ložné plochy. A výbavy? Nejvyšší má název Platinum Reserve, v níž dostane kompletní diodové osvětlení, audio Rockford Fosgate, 7“ navigaci a chlubí se i velmi kvalitními materiály uvnitř.
Nová generace Nissanu Titan XD má pod kapotou již dříve avizovaný nový pětilitrový vidlicový osmiválec spalující naftu, jehož výrobcem je Cummins - největší světový producent dieselových motorů. Pohonná jednotka poskytuje 231 kW a 753 Nm v pouhých 1600 otáčkách, které přenáší jen dozadu nebo na obě nápravy výhradně nový šestistupňový automat Aisin. Titan i Titan XD dostanou také benzinové vidlicové šesti a osmiválce, které jsou zatím bez dalšího komentáře výrobce. Nový pohonný agregát není žádným starobylým kusem oceli, o čemž svědčí rozvod DOHC, hliníkové hlavy vstřikování Bosch HPCR i vlastní dvoustupňové turbodmychadlo M2. Jen tak mimochodem, první generaci vozu poháněl výhradně zážehový V8 objemu 5.6 l, který se prý objeví i v té nové. Do Evropy se pochopitelně Nissan Titan oficiální cestou nedostane i když utáhne přívěs až do hmotnosti 5,44 tuny a přímo na korbu se dá naložit klidně dalších 907 kg.