Nová Micra: Potěší - nepotěší?
12.01.2015 Autor: Tommü Design
Stávající generace Nissanu Micra měla „potěšit“ celý svět, ale minimálně v Evropě zklamala na celé čáře! Současný model tohoto automobilu lze považovat za „globální vůz“ vzhledem k tomu, že se dováží na více než 160 trhů světa, ale v žádném případě ne po designérské stránce - již na první pohled ztratila „glanc“ a zapadla do „šedi davu“. Začíná to vypadat, že tým zodpovědný za vývoj Nissanu Micra neví kudy kam.
Příští generaci Nissanu Micra údajně čekají výrazné změny - mimo jiné i vzhledem k tomu - že představitelé japonské automobilky skoro jedním hlasem tvrdili: „Poněkud bezpohlavní styl aktuálního provedení byl chybou, ale můžeme si za to sami“. Design tohoto nového malého vozu, který se objeví cca za rok, prý bude odvážnější i výraznější, ale dá se Nissanu věřit zvláště potom, co vyvedl s předchozí generací modelu Micra? Z labutě prostě udělal globální kačenu! A všem kačenkám se omlouvám. V roce 2016 máme očekávat příchod evropské a asijské verze modelu Micra, přičemž ta určená pro evropské trhy bude sdílet architekturu s Renaultem Clio. Francouzský hatchback je však aktuálně posazen na platformě „B“, což by na první pohled mohl být krok zpátky. Stávající provedení japonského mini totiž dostalo platformu „V“, která je evoluční verzí „béčkových“ komponentů. Zastaralé architektury se tedy Micra obávat nemusí.
Místo toho dostane nová generace modulární komponenty CMF, které jsou technologicky mnohem propracovanější. Jelikož je používá také Nissan Qashqai dá se očekávat, že francouzsko-japonská aliance přijde také se zkrácenou verzí, která by byla určena menším modelům. Asijské provedení si oproti tomu ponechá onu starší platformu, která pouze projde větší modernizací. Důvod je ten, že zatím co Evropa - nebo přesněji Evropská unie - trvá na technických nuancích, pro Thajsko a ostatní rozvojové trhy je mnohem důležitější nízká cena. Zdroje z tamního zastoupení společnosti Nissan Motor navíc dodávají, že do starší platformy již investovali nemalé finance.