Nová zbraň společnosti Nissan Motor pro vytrvalostní závod Le Mans příštího roku - GT-R LM Nismo 2015 - totiž má pohonné ústrojí vpředu. Alespoň to naznačuje vizualizace zveřejněná serverem Jalopnik, které odpovídá dlouhá a široká příď i větší celková délka auta. Japonská automobilka se příští rok vrátí do Le Mans s továrním hybridním prototypem, který se od Audi, Porsche, nebo Toyoty bude radikálně lišit uložením motoru.
Technika nejvyšší třídy LMP1 je rozmanitá, i když jsou všechny speciály hybridní a mají agregáty umístěny uprostřed. Audi používá turbodiesel, Toyota zážehový vidlicový osmiválec a Porsche pro změnu čtyřválec, ale „korunu“ všemu nasadí Nissan. Ten sice svůj GT-R LM Nismo 2015 odhalil už v květnu, ale ukázal nám jen příď a zbytek vozu se skrýval pod plachtou. Co vlastně bude nový závodní automobil Japonců pohánět? Spekulovalo se o vidlicovém šestiválci Cosworth s výkonem kolem 447 kW (cca 600 k). Pochopitelně nesmí chybět elektromotory s celkovým výkonem více než 1.000 koní (746 kW). Ovšem daleko pravděpodobnější je vlastní dvoulitrový vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a Kers (systém rekuperace kinetické energie), vyvinutým společností Torotrak. Tento motor má již za sebou první testy v technickém centru v Arizoně, ale nic se z nich ven nedostalo.
GT-R LM Nismo 2015 se světu ukáže s největší pravděpodobností 1. února 2015, překvapivě ve Spojených státech amerických na Super Bowl. Co má americký fotbal společného s vytrvalostními závody automobilů, je tak trochu záhadou, ale společnost Nissan Motor jej sponzoruje. Tak proč ne? Označení GT-R je pochopitelně pouze marketingovým tahem, se sériovým autem stejného názvu nemá společného vůbec nic.
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.
Informace pro Vás
Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.