Návrat, který stojí zato
04.12.2014 Autor: Tommü Design
Společnost Nissan Motor před lety oznámila, že nižší střední třída pro ni není v Evropě již příliš perspektivní a místo tradičního kompaktního hatchbacku zde raději nabídla v roce 2007 Crossover Qashqai. Letos ovšem japonský výrobce aut názor změnil a přišel s novinkou Pulsar. Jméno Pulsar některé fanoušky překvapilo, dlouho se čekalo „oprášení“ názvu Almera, který byl ve své době úspěšným vozem. Z globálního hlediska má ale jméno smysl. Označení Pulsar je už dnes používáno pro kompaktní model v Austrálii nebo Asii, kde se takto kdysi jmenovala i „naše“ Almera. Nissan Pulsar se zatím v Česku nabízí jen s dvojicí motorů, ale k rozšíření nabídky agregátů dojde na jaře 2015, kdy ji doplní benzinová 1.6 DIG-T se 140 kW a 240 Nm.
Designérsky Pulsar navazuje na druhou generaci modelu Qashqai. Oba vozy tvarově spojují některé detaily karoserie, jako čelní světlomety, maska chladiče, koncové světla nebo prudce se zužující linie bočního prosklení. Pulsar nepůsobí tak „rádoby zvláštně“, jako třeba Juke, ale spíš solidně a důvěryhodně. Uvnitř překvapí opravdu bohatý vnitřní prostor, který je dán vyšší stavbou karoserie (1.520 mm) a dlouhým rozvorem (2.700 mm), což je v nižší střední třídě opravdu unikátní. Z dlouhého rozvoru těží především cestující na zadních sedadlech. Řidič menší postavy znamená, že si pasažér za ním může pohodlně dát „nohu přes nohu“. Velká vnitřní část vozu naznačuje, že na něm bude tratit zavazadlový prostor, ale opak je pravdou. Objem 385 litrů je v daném segmentu nadprůměrný. Vedle vysoko otevíraného víka zavazadlového prostoru se uplatní i sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je možné uvnitř převážet předměty dlouhé až 2.500 mm.
Technickým základem modelu Pulsar je alianční platforma CMF, kterou automobil sdílí například s novým modelem Qashqai. Stejně jako tento Crossover používá i kompaktní hatchback vpředu nápravu McPherson a vzadu torzní nápravu se zkrutným stabilizátorem. Jednoduchá zadní náprava je ve voze Pulsar bohužel znát. Díky své kompaktnosti sice umožnila vytvořit velký zavazadlový prostor, ale na rozbité české silnice v kombinaci se 17“ koly netlumí moc obstojně a problémy dělají hlavně příčné nerovnosti. Tvrdý ale Pulsar rozhodně není, což se projeví hlavně v zatáčkách, ve kterých se automobil zhoupne přece jen více, než by jeho majitel čekal. Také řízení, které by mohlo být přesnější, naznačuje, že je Pulsar naladěn hlavně na pohodovou jízdu. Pokud tedy zákazník nebude od vozu čekat nějaké „sportovní výkony“, ale klidnou jízdu, bude s vozem spokojen.