Hybridní Infiniti Q50S
29.11.2014 Autor: Tommü Design
Infiniti Q50 bylo prvním modelem japonské automobilky, který byl pojmenován podle nového klíče označování vozů. Při pohledu na něj se skoro až nechce věřit, že je přímým nástupcem sedanu G37, který nebyl špatným autem, ale do vkusu evropských zákazníků se zrovna netrefil. Q50 je na tom v tomto ohledu o poznání lépe. V provedení „S“ vypadá dravě i exkluzivně a svým zevnějškem ve své podstatě hodně napovídá o tom, co od něj můžete očekávat. „Q“ padesátka se může pochlubit celou řadou prvků přinášející nová řešení. Má například aktivní řízení jízdy v pruhu, sedadla zabraňující únavě - která byla vyvinuta ve spolupráci s NASA, výborný audio systém Bose a celou řadu nadstavbových uživatelských funkcí, jež si každý může konfigurovat podle libosti.
Model Infiniti Q50 Hybrid S je poháněn hybridní jednotkou složenou ze zážehového motoru V6 o objemu 3.5 litru a elektromotoru. Ve své podstatě se jedná o evoluci hybridní jednotky z většího sedanu Q70. Tady je ale systém vyladěn k větší jemnosti ve spolupráci obou motorů především v nižších rychlostech. Mohlo by se zdát, že hybrid je tu především proto, aby šetřil palivo, ale ani podle představitelů automobilky to nebyl jediný a nejdůležitější záměr. Nakonec celkový výkon 268 kW (364 k) a točivý moment 546 Nm svádí - a ne neoprávněně - vaše myšlenky trochu jiným směrem. Akcelerace z klidu na 100 km/h v čase 5,1 sekundy mnohé naznačuje. Cílem bylo především umocnit dynamiku, která je v případě hybridní verze „Q“ padesátky opravdu vysoce nadprůměrná, ale na druhé straně umí být pohonná jednotka velice efektivní a „řekne“ si jen o 6,2 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Sportovní potenciál hybridního Infiniti Q50 podtrhují jízdní vlastnosti. Na silnicích plných zatáček se verze „S“, která má větší brzdy s pořádnými třmeny, vyznačuje vyváženým a neutrálním chováním. Změny směru mezi navazujícími zatáčkami zvládá s lehkostí, která umně maskuje celkovou hmotnost. Při jízdě po dálnici zase vynikne kultivovanost a podvozek není nekomfortní. Posílené brzdy verze „S“ vám dodají dostatek jistoty, že i při sportovním svezení zabrzdíte tam - kde je třeba. Jejich nástup je výrazný a silný, ale ne nepříjemně ostrý. A tak asi největší otazník visí nad tím, zda i přes svůj nesporný talent, moderní technologie a výrazně vylepšený design dokáže Infiniti Q50 s hybridní pohonnou jednotkou evropské zákazníky oslovit. Tento automobil se u nás prodává výhradně ve výbavě „S“ a se sedmistupňovou samočinnou převodovkou „startuje“ na ceně 1.286.651 Kč (včetně DPH) - s pohonem všech kol je jeho cena ještě o 62.558 Kč (včetně DPH) vyšší…