Nová vlajková loď Infiniti
22.10.2014 Autor: Tommü Design
Před nedávnem ukončený pařížský autosalon, který se konal od 4. do 19.10.2014, ukázal světu kromě spousty jiných novinek také Infiniti Q80 Inspiration - tedy koncept vlajkové lodi této značky - luxusní divize japonské společnosti Nissan Motor. Infiniti o tomto vozu tvrdí, že je: „Narušitelem segmentu, který přináší ženskou eleganci a svalnaté nebezpečí stejnou měrou“. I když tato slova zařadíme do kategorie marketingových řečí při představování nových studií, zjistíme, že něco na nich přece jen bude - karoserie rozhodně vypadá neobyčejně a velmi elegantně, ale zároveň z ní vyzařuje síla. Otázka pochopitelně zní: „Do jaké míry odlišný bude produkční model“?
Luxusní automobilka Infiniti má v současnosti tak trochu problém, protože coby prémiová značka nemá plnohodnotného zástupce v nejvyšší kategorii sedanů, kde působí Audi A8, BMW řady 7, Mercedes S, Lexus LS, Jaguar XJ nebo Maserati Quattroporte. Model Infiniti Q70 sice stojí na pomezí vyšší střední třídy a luxusních aut, což ani ve verzi s prodlouženým rozvorem nemusí být vždy dost. Možnou změnu tohoto stavu však naznačuje studie Infiniti Q80 Inspiration. Nejde sice přímo o sedan, ale o fastback s výklopnou zádí, což může představovat v této kategorii menší fópa, nicméně jinak by tato více než pětimetrová limuzína měla majitele velmi dobře reprezentovat. Karoserie s délkou 5050 mm, šířkou 2027 mm, výškou jen 1350 mm, rozvorem 3103 mm působí dostatečně mohutně a zároveň elegantně. Dveře do kabiny se otevírají na obou stranách proti sobě a chybí středový sloupek karoserie, což bude vyžadovat velké nároky na tuhost ostatních nosných částí.
Za dojmem síly, který budí karoserie, pohonné ústrojí rozhodně nezaostává. Je to hybrid, jehož celkový výkon je 405 kW (550 k) a 753 Nm. Základ tvoří třílitrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který doplňují elektromotory. Výkon standardně směřuje na zadní kola, ale když si to situace nebo řidič žádají, může být čtyřkolkou - na přední kola lze poslat až 50 procent veškeré síly. Zrychlení na stovku zatím nebylo změřeno, ale výrobce je odhaduje někam pod čtyři vteřiny a maximální rychlost by se mohla pohybovat okolo 250 km/h. Vůz se pyšní parádní hodnotou kombinované spotřeby - pouze 5,5 l na 100 km a emisemi oxidu uhličitého pod 159 g na kilometr. Podle Infiniti je tento šestiválec předzvěstí nové rodiny motorů, které se v již existujících vozech budou objevovat v průběhu příštích dvou let. A to je také časový horizont, kdy bychom se mohli dočkat produkčního Infiniti Q80.