jsou národní výrobci? Zdálo by se logické, že společnosti používající větší počet služebních vozidel se obracejí pří koupi automobilů na národní výrobce. Leč není tomu tak vždy - někdy až překvapivě! Například když kolony vládních luxusních sedanů nesou na přídi čtyři kruhy (jablíčkáři) nebo jinde trojcípou hvězdu (hvězdičkáři) často i tehdy, když by národní výrobce mohl pro tyto potřeby nabídnout rovnocennou techniku. Stejně tak firmy řadí do svých flotil vozidla vybraná čistě podle vlastních kritérií. Zde významnou roli, i když velmi málo známou, hrají smlouvy silných leasingových společností s jednotlivými výrobci. Ty totiž mohou dosáhnout, vzhledem k velikosti kontraktu, velmi výhodných cenových podmínek, a tak některou značku vehementně prosazují a také úspěšně uplatňují.
Na britských ostrovech ovšem zaslouží pozornost jeden flotilový unikát. V Londýně totiž začala velká bitva o novodobý tradiční černý taxík. Stávající modely chce nahradit společnost Nissan Motor upravenou verzí dodávky NV200 a na relativně malém trhu taxivozů v Londýně bude zanedlouho pěkně horko. S nástupem Nissanu se totiž nechce smířit jak stávající výrobce London Taxi Company (LTC) vlastněný čínským Geely, tak nový hráč Metrocab ze skupiny Frazer-Nash. Obě firmy připravují svou reakci na japonskou novinku. Ročně se přitom v Londýně prodá zhruba 1.200 nových taxíků a o toto množství zákazníků teď budou nově bojovat až čtyři firmy. Kromě nováčků Nissan a Metrocab také tradiční LTC a rovněž - což je málo známé - i Mercedes-Benz. Takže sečteno a podtrženo - vřava to bude jistě velká.
Společnost Nissan Motor vlastně není na poli londýnských taxíků úplným cizincem - i když dlužno říct - že jen částečně. Automobilka totiž dodávala své vznětové motory TD27 do londýnských taxíků typu FX4 a TX1 v 80. a 90. letech. Japonský výrobce věří, že někdejší spolehlivost jeho motorů přesvědčí zákazníky i o budoucí trvanlivosti modelu NV200. Ten jinak začíná svou službu taxivozu v New Yorku, kde nahrazuje běžné žluté sedany, v Barceloně a v domácím Tokiu. V Londýně je registrováno celkem zhruba 25.000 taxikářů, kteří procházejí velmi přísnými zkouškami. Vozů taxislužby je o něco méně, asi 22.500. Celkem 20.495 z nich připadá na klasické londýnské taxíky LTC v různých generacích, zbytek (tedy 2 005 kusů) připadá na Mercedes Vito. Za jeden rok se ve městě na Temži prodá několik stovek nových taxíků a asociace taxikářů odhaduje, že společnost Nissan Motor by si při dodržení předpokládané ceny mohla v prvním roce „uzmout“ 20 až 25 % trhu a v následujících letech i více.
Přidejte si nás a mějte vždy ty nejnovější informace.
Informace pro Vás
Nabízíme prodej a servis vozů ve Starém Jičíně. K dispozici máme osobní, rodinné, užitkové a terénní auta. Zajistíme vám operativní leasing, úvěr, náhradní díly, servisní práce, seřizování motorů, karosářské a lakýrnické práce, geometrii, měření emisí, montáž mechanického i elektronického zabezpečení, pneuservis, montáž doplňků a příslušenství, ruční mytí vozidel včetně čištění interiérů a řadu dalších služeb.